رفتن به نوشته‌ها

زنان بیش‌تر از مردان سردرد می‌گیرند

او در هنگام سخنرانی در کنفرانس سالانه روانشناسی آمریکا گفت: دردهای مزمن درصد بیش‌تری از جمعیت زنان را نسبت به مردان در سراسر جهان به خود دچار می‌کنند. بنابراین ما باید زنان را تشویق گنیم تا نقش فعال‌تری در درمان خود داشته باشند و خجالت و شرمساری را در این بین به کنار بگذارند.

درد زمانی مزمن محسوب می‌شود که از 6 ماه فراتر رود و درمان‌ها برای کاهش آن تاثیر نداشته باشند. از دیگر دردهایی که در میان زنان شیوع بیش‌تری دارند می‌توان به دردهای عضلانی، سندروم‌های معده و آرتروز اشاره کرد.

زنان هم‌چنین بیش‌ از مردان ممکن است چند درد را به طور همزمان تحمل کنند که این موضوع می‌تواند در نهایت منجر به پریشانی‌های روانی و افزایش احتمال ابتلا به فلج شود.

دکتر کلی در ادامه گفت: البته عوامل هورمونی نیز در این میان نقش زیادی در شیوع بیش‌تر درد در زنان دارد، برای مثال هورمون استروژن به وضوح بیماری‌هایی مانند میگرن‌ را بدتر می‌کند.

بیماری‌های دردناک دیگر نیز بعد از گذراندن سن بلوغ در دختران افزایش پیدا می‌کند که باعث می‌شود دختران در این دوران نسبت به پسران خواب کم‌تر و درد بیش‌تری را تجربه کنند.

دکتر کلی در ادامه گفت: فاکتورهای روانی و اجتماعی متفاوتی در بین زنان و مردان وجود دارد که باعث می‌شود آن‌ها به شکل متفاوتی نسبت به دردهای مزمن واکنش نشان دهند. زنان به شکل متفاوتی با دردها کنار می‌آیند و بیش‌تر تمایل دارند روی جنبه‌های احساسی دردهای خود تمرکز داشته باشند.

اما برعکس، مردان بیش‌تر علاقه دارند روی جنبه فیزیکی دردها متمرکز شوند. به دلیل آن‌که زنان توجه بیش‌تری به جنبه احساسی دردهای خود دارند، در نتیجه درد بیش‌تری را نیز تحمل می‌کنند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنان واقعا بیش‌تر از مردان سردرد را تجربه می‌کنند.

گروهی از روانشناسان برجسته متوجه شدند زنان بیش‌تر از مردان دردهای مزمن شامل سردرد را تجربه می‌کنند و طول مدت و شدت این دردها نیز در آن‌ها بیش‌تر است.

دکتر جنیفر کلی که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: تحقیقات نشان داده است که زنان 50 درصد بیش از مردان سردرد، شانه درد، گردن ، زانو و کمردرد را تجربه می‌کنند. آن‌ها هم‌چنین با احتمال 2.5 برابر بیش‌تر ممکن است به سردردهای میگرنی دچار شوند.

دکتر کلی از مرکز طب رفتاری در آتلانتا در آمریکا در این باره گفت: آخرین تحقیقات بینش ما را نسبت به سلامت فیزیکی و ذهنی زنان بیش‌تر کرده است که می‌تواند برای درمان دردهای مزمن در آن‌ها کمک شایانی کند.

منتشر شده در اخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *