رفتن به نوشته‌ها

5 درصد كودكان ايراني مبتلا به لاغري هستند

وي يادآور شد: سوء جذب در مراحل پيشرفته منجر به سوء تغذيه مي‌شود. به همين دليل اطلاع از عللي كه اختلال جذب را در پي دارد براي پيشگيري و درمان بسيار تاثيرگذار و مهم هستند.

وي اطلاع رساني و ارتقا دانش متخصصين اطفال و پزشكان عمومي را از مهمترين اهداف برگزاري همايش بيماري‌هاي شايع گوارشي دانست و افزود: سوء تغذيه ممكن است به صورت كوتاهي قد بروز كند كه امروزه در استانهاي محروم كشور بيش از 11 درصد كودكان مبتلا به اين عارضه هستند.

خاتمي لاغري را از ديگر علائم سوء تغذيه خواند و گفت: حدود 5 درصد كودكان در كشور مبتلا به لاغري هستند.

وي گفت: 6 درصد كودكان كشور مبتلا به كمي وزن هستند كه سومين علامت سوء تغذيه است.
رئيس انجمن علمي گوارش و كبد كودكان ايران، سوء تغذيه را مادر امراض عنوان و خاطرنشان كرد: در صورتي كه به سوء تغذيه توجه نشود، بيماريهايي مانند اسهال و عفونت ادراري را در پي خواهد داشت.

پنجمين همايش بيماري‌هاي شايع گوارشي كودكان 6 و 7 خرداد در انستيتو تغذيه ايران برگزار مي‌شود.

به گزارش ايلنا، غلامرضا خاتمي، رئيس انجمن علمي گوارش و كبد كودكان ايران با بيان مطلب فوق افزود: پنجمين همايش بيماري‌هاي شايع گوارشي كودكان به همت انجمن علمي گوارش و كبد كودكان ايران طي دو روز 6 و 7 خرداد در انستيتو تغذيه ايران برگزار مي‌شود.
وي گفت: سوء تغذيه و سوء جذب محورهاي اصلي اين همايش هستند.

رئيس انجمن علمي گوارش و كبد كودكان ايران ادامه داد: با توجه به اين كه تعدادي از كودكان كشور بخصوص در استانهاي محروم گرفتار سوء تغذيه هستند، روز اول همايش مربوط به سوء تغذيه و روز دوم مربوط به سوء جذب است.
خاتمي ارائه آخرين يافته‌ها و اطلاعات علمي را براي پيشگيري از ابتلا و درمان بيماريهاي گوارشي بسيار موثر خواند و گفت: حدود 20 نفر از اساتيد برجسته اين حوزه براي ارائه سخنراني‌ در اين همايش دعوت شده‌اند كه در نهايت 40 مقاله طي دو روز ارائه خواهد شد.
وي بيان داشت: اين همايش براي پزشكان متخصص 5/7 امتياز بازآموزي دارد.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار کودکان و جوانان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *