رفتن به نوشته‌ها

ازدواج سرشناس ترین زندانیان پرو از پشت میله ها

ماه گذشته وقتی رئیس جمهور پرو گفت که هیچ مانع قانونی بر سر ازدواج این دو نمی بیند، ابیمائل و النا به اعتصاب غذای دو روزه خود پایان دادند.

ویکتور گارسیا توما، وزیر دادگستری پرو، هم معتقد است که این زوج عاشق حق دارند با هم ازدواج کنند، اما دیدار آنها برای انجام وظایف زناشوئی خطر امنیتی در بر خواهد داشت. او گفت: “نظام تنبیهی و زندان، برای عشق و عاشقی نیست و برای این که این دو به هم برسند، نمی توانیم صدها مامور پلیس را همراه آنها از زندانی به زندان دیگر بفرستیم. چنین چیزی اصلا امکان پذیر نیست.”

وزیر دادگستری همچنین گفت که تحت قوانین پرو زندانیان فقط هفته ای یک بار می توانند با همسران خود باشند، ولی زن و شوهرانی که هر دو در زندان های تحت محافظت شدید به سر می برند، مشمول این قانون نمی شوند.

به گفته آقای توما، این دو حتی برای انجام مراسم عقد هم نمی توانند با هم دیدار کنند و این بدین معناست که النا و ابیمائل حتی در صورت ازدواج هم هرگز به هم نخواهند رسید.

ابیمائل گاژمن که هفتاد و پنج سال دارد، بنیانگذار جنبش چریکی راه درخشان، و النا ایپاراگیره معاون او بود. جنبش مائوئیستی راه درخشان برای سرنگونی دولت پرو می جنگید، ولی در سال ۱۹۹۲ با دستگیری رهبران آن به مبارزه خونین جنبش راه درخشان با مقامات امنیتی پرو خاتمه داده شد.

مبارزات جنبش راه درخشان و جنگ های آن با ماموران امنیتی یکی از فصل های خونین تاریخ پروست که طی آن، ده ها هزار نفر که اکثرا غیرنظامی بودند جان خود را از دست دادند.

احتمال دارد که به زودی دو تن از سرشناس ترین زندانیان پرو با یکدیگر ازدواج کنند. وکیل ابیمائل گاژمن، بنیانگذار جنبش چریکی راه درخشان، و النا ایپاراگیره، معاون و معشوقه او، گفته است که مدارک لازم برای جاری شدن عقد این دو نفر را دریافت کرده و از نظر قانونی دیگر مشکلی برای آنها وجود ندارد.

اما این دو نفر در دو زندان جداگانه و تحت محافظت شدید به سر می برند و ممکن است که حتی به عنوان زن و شوهر هم نتوانند هرگز یکدیگر را ببینند.

ابیمائل و النا بیش از هرزمان دیگری به آرزوی ازدواج با هم نزدیک شده اند، با وجود این که هر دو بیش از هفتاد سال دارند.

منتشر شده در سایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *