رفتن به نوشته‌ها

هزار و 20 پسر در مقابل هزار دختر در کشور در سن ازدواج هست

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سازمان نظام روانشناسی کشور با سازمان ملی جوانان مبنی بر ایجاد مراکز تخصصی روانشناسی و مشاوره ازدواج، عنوان کرد: در این راستا دولت مصوب کرد که افراد پیش از ازدواج باید حداقل 16 ساعت در دوره‌های تخصصی مشاوره ازدواج حضور یابند و گواهی دریافت کنند.

رییس سازمان نظام روانشناسی کشور با بیان این که باید در این راستا با بی‌اشتهایی روانی جوانان مقابله شود، افزود: باید فاصله توانمندی‌های بالقوه جوانان تا به فعل رسیدن آن‌ها به حداقل برسد. همچنین باید راهکارهایی در جهت به حداقل رساندن فقر عاطفی و ارزشی و بی‌اشتهایی تحصیلی، شغلی و ازدواج ارائه شود.

رییس نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به این که حداقل یک‌هزار و 20 پسر در مقابل یک‌هزار دختر در کشور در سن ازدواج قرار دارند، گفت: این وضعیت در حالیست که به عنوان مثال کشور چین با مشکل کمبود 100 میلیون نفری پسر مواجه است و با وجود برقراری چنین شرایطی در ایران، آمادگی ازدواج کم شده و ‌باید در عرصه ازدواج و انتخاب همسر و فراهم کردن زمینه ازدواج بدون تشریفات دقت کرد.

‌دکتر افروز در دومین همایش علمی دانشجویان روانشناسی کشور در دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به این که ایران جزو 45 کشور عضو آیسسکو است، عنوان کرد: با تمام تلاش دانشجویان روانشناسی می‌توان همایشی دانشجویی در سطح بین‌المللی در بین کشورهای عضو آیسسکو برگزار کرد که قطعا سازمان نظام روانشناسی در برگزاری آن کمک شایانی خواهد کرد.

منتشر شده در سایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *