رفتن به نوشته‌ها

وضعيت فعلي جوانان كشور «زرد» است

اميدي با بيان اين كه اسلام ارتباطات عاقلانه، آگاهانه و زير نظر خانواده‌ قبل از ازدواج به نيت انتخاب همسر را بر اساس چارچوب‌هاي ديني پذيرفته و توصيه كرده است، گفت: روابط قبل از ازدواج در صورتي كه با مطامع خاص و يا به قصد بهره‌كشي شهواني شكل بگيرد،‌ قطعا سبب بروز برخي آسيب‌ها پس از ازدواج مي‌شود. وي با اشاره به الگوبرداري از نسخه‌هايي كه در چارچوب و قالب هويتي ما نمي‌گنجد به رواج ازدواج‌هاي اينترنتي ميان جوانان در سال‌هاي اخير اشاره كرد و خاطر نشان كرد: هر چند اين امر تنها در دو درصد از طلاق‌هاي واقع شده در سال گذشته نقش داشته است، اما اين مساله مي‌تواند زنگ خطري از آغاز يك روند باشد.

 مدير كل امور فرهنگي سازمان ملي جوانان با اشاره به فضاي باز ارتباطي و هجوم تحريك‌هاي متفاوتي كه جوان در جامعه با آن روبروست بر لزوم حمايت از جوانان تاكيد و اضافه كرد: حمايت خانواده‌ و ارتباطات صميمي ميان اعضاي خانواده‌ مي‌تواند جوان را در برابر اين همجمه‌ها بيمه كند.

مدير كل امور فرهنگي سازمان ملي جوانان در ادامه مهم‌ترين دليل رشد طلاق در كشور را وجود خطاهاي شناختي در انتخاب همسر عنوان كرد و افزود: نبود آموزش مهارت انتخاب به جوانان سبب شده است، آنان صرفا سرمايه‌گذاري‌هاي عاطفي، خيال‌پردازي‌ها و آرمان‌ها را در انتخاب خود دخيل كنند . اميدي در ادامه از تصويب كليات طرحي درباره ارائه آموزش اجباري به جوانان در زمينه‌ ازدواج در هيات دولت خبر داد و افزود: اين طرح در حال بررسي در كميسيون فرهنگي دولت است و سازمان براي تصويب نهايي بايد در اين كميسيون از طرح دفاع كند.

وي در ادامه ابراز اميدواري كرد: اين طرح تا پايان سال به تصويب نهايي برسد و در سال 89 به اجرا گذاشته شود. مدير كل امور فرهنگي سازمان ملي جوانان در ادامه با اشاره به افزايش سه درصدي سن ازدواج در نيمه نخست امسال اين امر را چنين تشريح كرد: بالا رفتن سن ازدواج ناشي از صف تاخير‌ي‌هاي ازدواج در سال‌هاي اخير است. وي ادامه داد: در سال 87 انتظار مي‌رفت يك ميليون و 200 هزار فقره ازدواج صورت بگيرد، در حالي كه تنها 900 هزار فقره ازدواج به وقوع پيوست.

در سال جاري نيز انتظار مي‌رود يك ميليون و 300 هزار فقره ازدواج صورت بگيرد، اما پيش‌بيني مي‌شود، تنها يك ميليون فقره از اين رقم محقق شود. وي با اشاره به نقش رصدگري سازمان ملي جوانان، وضعيت فعلي جوانان در كشور را زرد اعلام كرد و افزود: قله جمعيتي ايران 24 سال و ميانه جمعيتي 28 سال است و اين ارقام نشان دهنده نيازهايي ويژه‌اي است كه در صورت بي‌توجهي به اين نيازها، بروز آسيب‌ها و چالش‌هاي لاينحل در آينده قطعي خواهد بود.

مديركل امور فرهنگي سازمان ملي جوانان تاكيد كرد: داشتن روابط غيرمتعارف و نادرست در زمان قبل از ازدواج در بروز بيش از 60 درصد طلاق‌هاي كشور در سال‌هاي اخير نقش مستقيم داشته است.

 مجيد اميدي در گفت‌وگو با خبرنگار «جوانان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به پژوهش‌هاي سازمان ملي جوانان در زمينه‌ ميزان وجود ارتباطات غيرمتعارف قبل از ازدواج از ارائه آمار در اين زمينه خودداري كرد و افزود: اعلام اين آمار ممكن است، باعث سودجويي برخي افراد مغرض تخريب و تشويش اذهان عمومي شود. وي ادامه داد: وظيفه سازمان اين است كه اطلاعات حاصل شده در اين زمينه را براي چاره‌انديشي در اختيار مراكز تخصصي و نهادهاي تصميم‌ساز قرار دهد ، تا آنان از بروز چنين مسايلي جلوگيري كنند.

منتشر شده در خواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *