رفتن به نوشته‌ها

زوج‌هایی که دعوا می‌کنند، عمر بیشتری دارند

در حالی که وقوع تعارض در کانون خانواده غیر قابل اجتناب است، نکته اساسی شیوه‌ای است که زوج‌ها به حل و فصل این تعارضات می‌پردازند.

پروفسور هاربرگ می‌افزاید: «نکته اصلی آن است که زمانی که تعارض رخ می‌دهد، چگونه آن را حل می‌کنید؟ اگر آن را حل نکنید و یا خشم خود را فروخورید و یا تلاشی برای حل مشکل نکنید، اینجاست که مشکل اصلی ایجاد می‌شود».

هاربرگ و دستیارانش، 192 زوج 35 تا 69 ساله را در طول یک دوره 17 ساله مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند. نتایجی که در طول این بررسی‌ها به دست آمد، بسیار جالب توجه بود.

دانشمندان در طول این بررسی متوجه شدند زوج‌هایی که سعی می‌کنند خشم خود را سرکوب کنند، زودتر از سایرین می میرند.

نتایج یافته‌های جدید محققان با نتایجی که آزمایش‌های گذشته به دست داده بود، هماهنگی و انطباق دارد. پیش‌تر و در جریان تحقیقی دیگر، محققان به این نتیجه رسیده بودند که آزاد کردن خشم می‌تواند برای سلامت افراد مفید باشد.

داشتن یک مجادله خوب با همسرتان شاید همان چیزی باشد که پزشک توصیه کرده است.

نتایج مقدماتی بررسی گروهی از زن و شوهرها حاکی از آن است که زوج‌هایی که خشم خود را نگه می‌دارند – در مقایسه با آن‌هایی که خشم خود را ابراز می‌کنند- زودتر می‌میرند.

پروفسور «ارنست هاربرگ» از دانشکده روان‌شناسی و سلامت عمومی دانشگاه میشیگان و یکی از محققانی که این نظرسنجی را انجام داده است، در این رابطه می‌گوید: «یکی از اصلی‌ترین وظایف زوج‌ها، برطرف کردن تعارضات موجود است. اما آن‌ها در اغلب موارد توجهی نسبت به فرآیند آشتی و بر طرف کردن تعارضات نمی‌کنند».

منتشر شده در مقالات

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *