رفتن به نوشته‌ها

ازدواج یک تا‌٥/١درصد افرادجامعه ممنوع!

رییس ستاد ساماندهی بیماران روانی مزمن سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: این در حالیست که هم‌اکنون 20 تا 25 درصد از افراد جامعه دچار اختلالات طیف روانی هستند که این امر منافاتی با زندگی اجتماعی آن‌ها ندارد و می‌توانند دارای همسر و فرزند شوند.

نحوی‌نژاد ضمن تاکید بر این که بنابراین به جز اسکیزوفرنی‌ها سایر طیف بیماری‌ها و اختلالات روانی می‌تواند ازدواج کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: در این زمینه تمامی برنامه‌های آموزشی افراد عادی همچون مهارت‌های زندگی را نیز می‌توان به این دسته از بیماران ارائه کرد

رییس ستاد ساماندهی بیماران روانی مزمن سازمان بهزیستی کشور با بیان این که یک تا 5/1 درصد از افراد جامعه دچار اسکیزوفرنی هستند، تاکید کرد: به دلیل وضعیت روحی و روانی این دسته از بیماران که دچار توهم و اختلال در قضاوت شده و باید تحت درمان‌های شدید قرار بگیرند، «ازدواج» تجویز نمی‌شود.

دکتر حسین نحوی‌نژاد در این باره افزود: در عین حال ممکن است، ازدواج برای این افراد باعث استرس و تشدید وضعیت روحی ـ روانی آن‌ها شود، لذا ازدواج برای چنین افرادی توصیه نشده و مطرح نیست.

به گفته وی ازدواج مسوولیتی دوطرفه ایجاد می‌کند و در جایی که مبتلایان به اسکیزوفرنی قدرت قضاوت ندارند، ممکن است برای خود و دیگران آسیب‌ها و مشکلاتی نیز ایجاد کنند. بنابراین وقتی فردی کنترلی بر اعمال خود ندارد، چگونه می‌تواند مسوولیت دیگری را بپذیرد؟

منتشر شده در سایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *