رفتن به نوشته‌ها

کودکان زورگو در مدرسه در خانه هم قلدری می‌کنند

 دکتر ارسیلیا فسینی محقق دانشگاه دگلی استودی دی فیزنز در ایتالیا و پژوهشگر اصلی این پژوهش خاطرنشان کرد: نتایج تحقیقات که عمدتا با پرسشنامه انجام شد، نشان داد: کودکانی که برادر بزرگتر داشتند بیشترین گروه قربانی از این حیث بوده‌اند. همچنین پسرها به میزان قابل توجهی بیشتر از دختران به خواهر و برادرهای کوچکتر از خود زور می‌گفتند.

محققان می‌گویند: ظاهرا این قالب از قلدری کردن در پسرها عمدتا برای ایجاد یک وضعیت سلطه است اما در دختران اساسا مربوط به روابط ضعیف خواهر و برادری است. هنوز معلوم نیست که آیا قلدری کردن در خانه به اعمال این رفتار در مدرسه منجر می‌شود یا عکس این امر صادق است. به همین دلیل تحقیقات در این زمینه ادامه خواهد داشت.

پژوهشگران تاکید کردند: این رفتار لزوما با افزایش سن برطرف نمی‌شود.

ایسنا :نتایج یک تحقیق اروپایی نشان داد کودکانی که در مدرسه قلدری می‌کنند ممکن است این رفتار را با خواهر‌ها و برادرهایشان در خانه نیز داشته باشند.

  پژوهشگران تاکید می‌کنند: هرچند در ظاهر ممکن است این یافته چندان قابل توجه نباشد اما در واقع دورنمای یاری دهنده‌ای درباره این موضوع ارائه می‌کند. در این پژوهش 195 کودک در گروه سنی 10 تا 12 مورد بررسی و مطالعه قرار گرفتند. هر یک از این کودکان حداقل یک خواهر یا برادر زیر 14 سال یا کوچکتر از خودشان داشتند

منتشر شده در اخبار کودکان و جوانان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *