رفتن به نوشته‌ها

رشدشدیدطلاق وكاهش ازدواج پس از انتخابات

زنگنه ادامه داد: در این آمار زوج ها در 15 درصد كمتر از یك سال، 13 درصد دو سال، 10 درصد سه سال و 8 درصد باقی مانده چهار سال با یكدیگر زندگی كرده اند.

رئیس سازمان ملی جوانان استان تهران خاطرنشان كرد: افزایش كلاسهای مشاوره، فرهنگسازی و توانمند سازی جوانان در مبحث ازدواج سبب شده طول مدت ازدواج از یك سال به چهار سال افزایش یابد.

نخستین جشنواره زوج خوشبخت ایرانی به همت سازمان ملی جوانان

این مقام مسئول در سازمان ملی جوانان همچنین از برگزاری نخستین جشنواره زوج خوشبخت ایرانی خبر داد و گفت: اجرای طرح آموزش ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار،آشنایی زوج های جوان با تداركات ازدواج، معرفی تسهیلات رفاهی دستگاه های دولتی و خصوصی و ترویج فرهنگ ازدواج در این جشنواره اجرایی می شود.

زنگنه هدف از اجرای این جشنواره را آگاهی افكار عمومی، برگزاری مراسم ازدواج و كاهش هزینه های زوجین برای تهیه اسباب، لوازم و مایحتاج اولیه زندگی عنوان كرد و گفت: این جشنواره از تاریخ 28 آبان الی 2 آذر ماه سال جاری همزمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) و با حمایت و حضور وزارتخانه ها، اتحادیه ها و شركت های خصوصی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه به منظور تشویق زوجین به ساده زیستی،به زوج های جوان با مهریه كم لوازم خانگی هدیه خواهد شد. زوج های خوشبخت ایرانی می توانند در این جشنواره از خرید تمامی اجناس جهیزیه خود با قیمت تمام شده كارخانه و حمل و نقل رایگان بهره مند می شوند.

دبیر جشنواره زوج خوشبخت ایرانی در خصوص هزینه اجرای این جشنواره افزود: هزینه اجرایی جشنواره زوج خوشبخت ایرانی با همكاری 18 دستگاه دولتی بسیار اندك شده است. نمایشگاه بین المللی و وزارت بازرگانی با 80 درصد تخفیف سالنها را در اختیار ما قرار داده است. ضمن اینكه شهرداری تهران در امر اطلاع رسانی با این سازمان همكاری خوبی داشته است.

زنگنه بیان داشت: با همكاری سازمان های دولتی و مردم نهاد سعی در كاهش هزینه ها و رعایت اصلاح الگوی مصرف داریم.

وی برای ادامه اعطای تسهیلات ازدواج تصریح كرد: با انجام مذاكراتی با شركت های ارائه دهنده تسهیلات ازدواج و خدمات خواستار ادامه اعطای این تسهیلات پس از برگزاری جشنواره هستیم.

راه اندازی نخستین سامانه آموزشی ازدواج

رئیس سازمان ملی جوانان استان تهران ادامه داد: نخستین سامانه آموزش الكترونیكی ازدواج از 29 آبان ماه راه اندازی می شود تا جوانان بتوانند بر روی پایگاه اینترنتی از آن استفاده كنند.

زنگنه خاطرنشان كرد: با تمهیدات اندیشیده شده 40 استاد روانشناسی و جامعه و مشاوران زندگی در این پایگاه پاسخگوی سئوالات جوانان خواهند بود.

وی افزود: در طول برگزاری جشنواره علاوه بر راه اندازی سامانه ازدواج، جوانان می توانند از حضور اساتید به صورت حضوی استفاده كنند و بسته های فرهنگی و آموزشی ازدواج را در اختیار بگیرند.

به گفته وی، نخستین سامانه الكترونیكی ازدواج به آدرس اینرنتی WWW.SAJ.IR در اختیار كاربران قرار می گیرد.

سن بلوغ تا ازدواج در ایران 15 سال

رئیس سازمان ملی جوانان استان تهران در خصوص دلایل برخی ناهنجاریها از سوی جوانان نیز گفت: فاصله سن بلوغ تا ازدواج در ایران 15 سال است كه البته فاصله كمی نیست.

وی ادامه داد: با ترویج برخی از اصول و بیان نقش خانواده و كاركرد آن باید بتوانیم جوانان را جوانان ایرانی را به سوی زندگی های موفق سوق دهیم.

زنگنه با اشاره به این كه جمعیت جوان ایرانی بسیار زیاد است و این یك پتانسیل بالقوه برای كشور است بیان داشت: این پتانسیل با رویكرد مثبت مسئولان می تواند به بالفعل تبدیل شود و ما به آن امیدوار هستیم.

ازدواج در ایران متولی ندارد

رئیس سازمان ملی جوانان استان تهران با انتقاد از این كه ازدواج در ایران متولی ندارد گفت: جوانان ما برای این مقوله بزرگ نیاز به حمایت كننده یا متولی دارند كه هم اكنون ما میخواهیم متولی باشیم.

وی خاطرنشان كرد: از این پس ازدواج با هر نگاهی از سوی جوانان و مسئولان یكی از محورهای مورد اهتمام ما است كه برای ان برنامه ریزی می كنیم.

اشتغال و مسكن مشكل عدم ازدواج در ایران نیست

زنگنه با اشاره به برخی بررسی های انجام شده در خصوص كاهش ازدواج در ایران گفت: این مسئله كه اشتغال مسكن مشكل اصلی عدم ازدواج جوانان است صحت ندارد.

رئیس سازمان ملی جوانان استان تهران با اشاره به استان اصفهان گفت: در استان اصفهان 80 درصد از افرادی كه طلاق گرفتند دارای خانه بودند.

وی تاكید كرد: در دولت دهم سازمان ملی جوانان مدعی العموم جوانان است و ما باید دلایل و مشكلات اصلی را برای كاهش طلاق و عدم ازدواج جوانان را به دست آورده و بررسی كنیم.

استانداری تهران دلایل طلاق را بررسی می كند

رئیس سازمان ملی جوانان استان تهران با اشاره به این كه استانداری پایتخت دلایل طلاق تهران را بررسی می كند ، گفت: تهرانیها در افزایش آمار طلاق مظلوم واقع شده اند.

زنگنه با اشاره به این كه مهاجرت سبب افزایش طلاق در تهران شده خاطرنشان كرد: نباید همه طلاقهای تهران را بومی دانست بلكه باید به مهاجران به گونه ای دیگر دیده شود.

رئیس سازمان ملی جوانان استان تهران از رشد 21 درصدی آمار طلاق در شش ماه اول امسال در تهران خبر داد و گفت: یكی از دلایل این مسئله دوری خانواده‌ها از مسائل اجتماعی و ارتباط مستقیم آنها با مسائل سیاسی است.

محسن زنگنه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: آمار ازدواج در تهران در 6 ماهه اول سال سه و نیم درصد كاهش پیدا كرده است.

این مقام ارشد در سازمان ملی جوانان با اشاره به آمار طلاق در سال 87 اظهارداشت: از 110 هزار و 510 مورد طلاق اتفاق افتاده در این سال، 46 درصد در فاصله زمانی یك تا چهار سال رخ داده كه بسیار آمار امیدوار كننده ای است…..

منتشر شده در اخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *