رفتن به نوشته‌ها

افزایش ازدواج دختران با پسران کوچکتر از خود

به گفته آنان زنان و مردان با اين اختلاف سني از نظر جسماني با هم هماهنگ نيستند پس وقتي مردان همسراني 10 تا 20 سال بزرگتر مي‌گيرند بعد از مدت کوتاهي اين حس و علاقه از يک طرف کمرنگ مي شود. سپس در ادامه مشکلاتي را به وجود مي آورد از طرفي اين زنان براي اينکه بتوانند جوانان را در کنار خود داشته باشند به دليل اينکه اکثرا از شرايط مالي خوبي برخوردارند حاضر به انجام هر هزينه‌اي هستند که اين وضعيت سبب مي شود مردان متوقع و تنبل شوند. چون هر چيزي را اراده کنند بدست مي‌آورند. در صورت بروز مشکل هم، جدايي راهي است که انتخاب مي‌شود و اين يعني افزايش آمار طلاق در ايران و مسايل بعدي آن.

در رابطه با همين موضوع جالب به سراغ يکي از دفاتر معروف ازدواج تهران رفتم و از سردفتر آن پرسيدم در ماه چند مورد از اين گونه ازدواج‌ها به دفترتان مراجعه مي‌شود؟ گفت: “در ماه نميشه گفت ولي سالي 2,3 تا مورد رو داريم که خانم حدود 10 سالي از آقا بزرگتر باشه، اما اين نوع ازدواج يکي دو سالي هست که شايع شده و تا قبل از آن ازاين جور ازدواج‌ها به دفتر ما مراجعه نمي‌شد. اتفاقا امروز يک مورد قبل شما مراجعه کرد. خانم 30 سال داشت و داراي 2 بچه بود که مي‌خواست با پسري 20 ساله ازدواج کنه.”

با تعجب پرسيدم شما مي‌دانيد چرا اين پسر 20 ساله حاضر به چنين ازدواجي شده است؟

سردفتر پاسخ داد: “ما ديگه خيلي وارد جزييات نمي‌شيم ولي به‌نظر مي‌رسيد با توجه به وضعيت مالي مناسب خانم، آقا پسر حاضر به چنين ازدواجي شده و گرنه هيچ پسري با اين سن و سال همچين شرايط سخت و عجيبي رو براي ازدواج قبول نمي کنه!”

بعد سردفتر با خنده گفت:” البته بعيد نيست چند ماه ديگه بيان اينجا و طلاقشون رو هم اينجا ثبت کنن !”

شبکه ايران: ازدواج دختران و زنان با پسران کوچکتر از خودشان پديده‌اي است که اخيرا در مورد آن مي‌شنويم. ازدواج‌هاي عجيب و غريب که دختر 10 تا 20 سال از شريک زندگيش بزرگتر است. اما در فرهنگ و برداشت‌هاي عامه مردم زماني پسري جوان حاضر مي‌شود با زني که از خودش بزرگتر است ازدواج کند که يا انگيزه‌هاي اقتصادي در ميان باشد و يا ارتباط عاطفي بين اين دو نفر برقرار شده باشد که با وجود اين اختلاف سني فاحش تصميم به ازدواج گرفته‌اند.

کارشناسان جامعه شناسي ازدواج پسران با زنان بزرگتر از خود را يک معضل اجتماعي- فرهنگي مي‌دانند و مي‌گويند: اين که دختران بهتر است در زمان ازدواج کوچکتر باشند حرف نادرستي نيست. همسن بودن هم در صورتي که بيشتر از لحاظ فرهنگي – اجتماعي و تحصيلي با هم به نتيجه رسيده باشند مشکل آفرين نيست. اما اختلاف سن 10 تا 20 سال يک پديده اجتماعي است که راهکار مقابله با آن فرهنگ‌سازي است.

منتشر شده در اخبار زنانسایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *