رفتن به نوشته‌ها

آمار زنان مطلقه رو به افزایش است

رنجبر در ادامه تصریح كرد: در بحث فروپاشی خانواده ها با عدم ثبت نكاح موقت مواجه هستیم و باید گفت اغلب زنانی كه تن به ازدواج موقت می دهند نیاز مالی دارند چرا كه از لحاظ مالی برای نگهداری فرزندانی كه در نتیجه ازدواجهای موقت به جا مانده اند با مشكلات عدیده ای مواجه می شوند.

وی به بحث مهریه و فراز و نشیب هایی كه در این خصوص مطرح است اشاره كرد و گفت: متاسفانه امروزه با مهریه های نجومی و به دنبال آن راهی شدن مردان به زندان به دلیل عدم پرداخت مهریه هستیم.

رنجبر در پایان خاطرنشان كرد: گرچه برخی صاحبنظران اعتقاد دارند كه ازدواج هم یك قرارداد است و ممكن است مانند هر قرارداد دیگری زمانی منحل شود اما باید گفت به لحاظ موقعیت خاص ازدواج، سعی قانونگذاران در بسیاری از جوامع این است كه این بنا را استوار نگه دارند و به پایداری این نهاد كمك كنند اما وجود قوانین معیوب زن را به طلاق سوق می دهد.

اغلب زنانی كه تن به ازدواج موقت می‌دهند نیاز مالی دارند.

به گزارش مهر، معاون اداره كل آموزش كاركنان قوه قضائیه افزایش آمار زن‌های مطلقه در جامعه را امری نگران كنده عنوان كرد.

زینب رنجبر در نشست هم اندیشی تدابیر حقوقی كاهش خشونت مبتنی بر جنسیت وجود آسیبهای اجتماعی و افزایش بزهكاری و جمعیت كیفری زندانها را ناشی از پدیده ای به نام طلاق دانست و گفت: تا كنون در قوانین حقوقی خانواده اصلاحات بسیاری داشته ایم و تلاش های بسیاری در این جهت انجام شده اما باید گفت كافی نبوده است.

وی با انتقاد از تاخیر در اصلاح قوانین مربوط به حقوق زنان گفت: پس از گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نباید شاهد تاخیر در اصلاح قوانین باشیم.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار زناناخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *