رفتن به نوشته‌ها

راز ازدواج شاد و موفق برای مردان کشف شد

این در حالی است که با سطح تحصیلات بالاتر در زنان، فرصت خوشبختی پایدار بیشتر می شود.
زندگی زوج هایی که هیچ یک طلاق را تجربه نکره اند، بهتر است. اما زندگی زوجینی که یکی از آنها در گذشته تجربه طلاق داشته است نسبت به آنهایی که هر دو تجربه طلاق داشته اند از سطح ثبات کمتری برخوردار است.
امانوئل فراگنیر و همکارانش می گویند: مردان و زنان باید بر اساس علاقه ، جذابیت های ظاهری، سلایق، ارزش های مشترک و عقاید و نگرش های مشابه شریک زندگی خود را برگزینند.
اما به گفته این محققان توجه به مسائل واقع بینانه مانند سن ،‌ تحصیلات و فرهنگ می تواند به کاهش آمار طلاق کمک کند.

* در زیر تعدادی  از اختلاف های زناشویی ذکرگشته است :
۱ – اختلاف در خواسته ها:زندگی زن و شوهری که خواسته های غیر واقعی و متفاوت از یکدیگردارند ، رو به نابسامانی می رود . از این رو ، زوجین باید خواسته های خود را هماهنگ نمایند .
۲-اختلاف در سلیقه ها و علاقه ها: وجود اختلاف سلیقه و علاقه در افراد ، طبیعی است و چنانچه در زندگی زناشویی ، این اختلاف موجب هماهنگی بین زن و شوهر شود ، زندگی آرامی به وجود می آید .
۳-اختلاف در دیدگاه ها و آرزوها :انسان موجودی است با آرزوهای نامحدود ، چنانچه زن و شوهری با دیدگاه های مختلف و آرزوهای متفاوت که احتمال حصول به آنها کم باشد ، نتوانند در زندگی زناشویی خود هماهنگی ایجاد کنند ، زندگی شاد و موفقی نخواهند داشت .
۴- اختلاف در خـُلق و خو: بعضی از افراد بسیار خشن، متکبر، خودخواه و از خود راضی اند و برخی روحیه ای گرم دارند، خوش برخورد، متواضع و مردم دوست هستند. بنابراین توافق اخلاقی،در صدر عوامل وشرایطِانتخاب همسر قرار دارد .

۵-اختلاف در میزان هوش: اختلاف فاحش ِ سطح هوشِ همسران نسبت به یکدیگر ممکن است در زندگی مشکلاتی ایجاد نماید .
۶- اختلاف در ابعاد معنوی:مرد و زنی که از نظر رعایت و پایبندی به امور معنوی متفاوت هستند ، زندگی بی دغدغه ای نخواهند داشت . بنابراین در امر ازدواج ، باید بُعد اعتقادی بهویژه جنبه های معنوی آن مورد توجه خاص قرار گیرد و از طـُرق مختلف اطمینان به پایبندی طرف مقابل احراز شود .

محققان می گویند: راز ازدواج موفق و زندگی شاد برای مردان، انتخاب یک همسر باهوشتر و فاصله سنی دستکم پنج سال کوچکتر است.  

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی ، محققان دانشگاه بث در انگلیس دریافته اند احتمالا این که این زوج ها تا آخر عمر در کنار یکدیگر بمانند بسیار بیشتر است، بویژه اگر هیچ یک از آنها سابقه طلاق نداشته باشد.
نتایج این تحقیقات در نشریه اروپایی “تحقیقات کاربردی” منتشر شده است.
این پژوهشگران بیش از هزار و ۵۰۰ زوج و نامزد را به مدت پنج سال مورد بررسی قرار دادند.
این پژوهشگران دریافتند احتمال طلاق در زوج هایی که زن پنج سال از شوهرش بزرگتر باشد سه برابر زوج های هم سن است.
به گفته آنان درصورتی که اختلاف سن برعکس باشد یعنی مرد از همسرش بزرگتر باشد شاهد طولانی تر شدن زندگی زناشویی خواهیم بود.

منتشر شده در اخبار مردانسایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *