رفتن به نوشته‌ها

12 میلیون دختر بالای 20 سال در کشور مجرد هستند

وی گفت:یکی از مسائلی که امروزه شاهد اسراف در آن هستیم در خصوص هزینه‌های مراسم ازدواج است به طوری که  اخیرا در یک  ازدواج در تهران 30 میلیون تومان هزینه یک ازدواج، معمولی شده است در حالی که با این هزینه می ‌توان زندگی 30 نفر را شکل داد و این فرهنگ و تفکر باید در جامعه متوقف شود.

بابازاده افزود: موضوع دیگر مهریه‌های بالا است به طوری که برخی این مهریه‌های بالا که سکه و شمش با رقم‌های یک‌ هزار عدد به بالا است را نشان افتخار و شخصیت می ‌دانند.

وی عنوان داشت: زوج‌های زیادی که با مهریه‌های بسیار بالا زندگی خود را آغاز کردند و نه تنها خوشبخت نشده ‌اند بلکه زندگیشان به جدایی ختم شده است و اینگونه هزینه‌ها نه تنها آرامش به دنبال ندارد بلکه موجب سلب آرامش نیز می‌شود.

پژوهشگر و استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فلسفه تشکیل زندگی مشترک در آیات قرآن کریم رسیدن به آرامش است و باید با رعایت اصلاح الگوی مصرف و حذف هزینه‌های گزاف و فرهنگ‌سازی در این بخش، هدف تشکیل زندگی مشترک را محقق کنیم.

بابازاده خاطرنشان کرد: نقش زنان، مادران و دختران در جامعه بسیار مهم است و در این بین دختران بسیار باید مورد توجه پدران و مادران و مسئولان قرار گیرند.

وی افزود: شخصیت مادر بر دختران بسیار اثرگذار است چرا که مادر نقش اصلی را درخانه ایفا می‌کند بنابراین نباید از تاثیرگذاری این شخصیت در جامعه غافل شد بلکه زنان می‌توانند نقش مهمی را در اصلاح الگوی مصرف و نهادینه کردن این رفتاردر فرزندان داشته باشند.

بابازاده با اشاره به دستورات دینی مبنی بر دوری از اسراف افزود: در دین اسلام در خصوص همه مسائل به میانه ‌روی تأکید شده و میانه ‌روی الگوو افراط و تفریط نشانه کمبود انسان است.

وی تأکید کرد: مادران در خانواده باید اصلاح الگوی مصرف را از سنین پایین به فرزندانشان بیاموزند و خود نیز در هزینه‌های زندگی تدبیرکنند  و میانه‌روی را لحاظ کنند.

در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: عمر انسان بالاترین و ارزشمندترین سرمایه است و همه باید از این سرمایه گرانبها به خوبی بهره ببریم.

حجت ‌الاسلام علی‌ اکبر حاجی عزیزخانی افزود: نباید ساعات و لحظات زندگی خود را به بطالت بگذرانیم چرا که این لحظات دیگر تکرار نمی‌شود، بنابراین یکی از مهمترین مواردی که باید اصلاح الگوی مصرف را در آن به کار گیریم زمان است.

وی عنوان داشت: توجه به زمان و استفاده از آن به بهترین شکل ممکن و داشتن اعتدال در همه کارها حتی عبادات امری ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: برخی مواقع دیده می‌شود که برای مسائل غیرضروری بیش از مسائل ضروری زمان و هزینه صرف می‌کنیم برای نمونه در بحث ورزش مسئولان میلیاردها تومان هزینه کرده و به این بخش توجه ویژه می‌کنند ولی زمانی که در خصوص هزینه کردن برای دین صحبت می‌شود، می‌گویند با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی تأکید کرد: در برخی موارد ما برای خود، جامعه، زندگی و امورات مهم ارزش قائل نمی‌شویم و سلیقه‌ای برخورد می‌کنیم و همین امر مشکلاتی را به دنبال دارد.

یک پژوهشگر گفت: 12 میلیون و 82 هزار و 850 دختر در سنین بالای 20 سال در کشور مجرد هستند.

آقای علی ‌اکبر بابازاده صبح امروز در کارگاه آموزشی اصلاح الگوی مصرف با موضوع نقش مادران و زنان در اصلاح الگوی مصرف در جامعه که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در کشور ما 12 میلیون و 82 هزار و 850 نفر دختر در سنین بالای 20 سال مجرد هستند که یک میلیون نفر از اینها دختران بالای 30 سال هستند که یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب شده تا شاهد بالا رفتن سن ازدواج و حتی پایین آمدن آمار ازدواج باشیم اسراف در هزینه‌های زندگی است.

منتشر شده در اخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *