رفتن به نوشته‌ها

کاهش ۱۲ درصدی ازدواج در قم‌

وی افزود: میانگین مدت زندگی زوجین هنگام طلاق در این مدت یک تا۱۰ سال و میانگین گروه سنی طلاق هم ۲۱ تا ۳۰ سال بوده است.

مرادی به بیان آماری از ثبت وقایع چهارگانه در فصل بهار پرداخت و گفت: در فصل بهار امسال ۳ هزار و ۳۶۶ مورد ازدواج و ۴۲ مورد طلاق،۴ هزار و ۸۲۰ مورد ولادت و هزار و ۳۱۳ مورد فوت ثبت شده ‌است.

وی به آمار فصل تابستان نیز اشاره کرد و گفت: در سه ماهه دوم امسال ۲ هزار و ۹۶۴ مورد ازدواج، ۵۰۴ مورد طلاق، ۵ هزار و ۵۷۴ مورد ولادت و هزار و ۴۸۱ مورد فوت به ثبت رسیده است.

معاون حقوقی‌ و ‌سجلی ادار ه‌کل ثبت احوال استان‌ قم ادامه داد: درآمار مقایسه‌ای دو فصل بهار و تابستان امسال شاهد سیر نزولی ازدواج در تابستان به میزان ۱۲ درصد و سیر صعودی طلاق در این فصل به میزان ۵۶/۴ درصد هستیم.

وی همچنین در آمار مقایسه‌ای تابستان امسال با تابستان سال گذشته گفت: در تابستان سال جاری با افزایش ۵۹/۱۰ درصدی طلاق و کاهش ۱۲ درصدی ازدواج نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مواجه بودیم.

معاون اداره ‌کل ثبت احوال استان قم با اشاره به مدت قانونی ثبت ولادت و وفات گفت: متاسفانه این ماده قانونی از سوی برخی مردم رعایت نمی‌شود و هنوز مواردی از عدم اعلام ولادت یا اعلام فوت دیده می‌شود، به گونه‌ای در ماه گذشته ۷۵ مورد فوت معوق به ثبت رسیده ‌است.

وی با اشاره به ماده قانونی در زمینه نام‌های ممنوعه و تشکیل کمیته‌ای در استان گفت: میزان نام‌های انتخابی جدید افزایش یافته است به گونه‌ای که در ماه قبل ۱۱ نام جدید انتخابی داشتیم.

وی با بیان اینکه تغییر نام در استان به نحو چشمگیری کاهش یافته است، اظهار داشت: بیشترین نام‌های درخواستی در قم برای دختران فاطمه و برای پسران محمد با ترکیب اسامی دیگر از قبیل علی، ابوالفضل و مهدی است.
مرادی با بیان اینکه بیشتر متولدین در سال جاری پسر بوده‌اند، گفت: طبق آمار این اداره کل تعداد متولدین در شهر ۵ هزار و ۱۲۵ پسر و ۴ هزار و ۹۴۶ نفر دختر هستند. همچنین ۱۵۲ نفر پسر و ۱۷۱ نفر دختر نیز در روستاها متولد شده‌اند.

وی در مورد تعداد شناسنامه‌های صادره گفت: در شش ماهه امسال ۱۰ هزار و ۳۹۴ شناسنامه جدید نوزاد، هزار و ۶۵۶ شناسنامه المثنی و ۶ هزار و ۳۹۰ شناسنامه تعویضی صادر شده است.
وی در مورد کارت ملی نیز گفت: ماهانه ۳ هزار کارت ملی در استان صادر می‌شود که بیشتر مربوط به متولدین سالهای ۷۲ و ۷۳ است که به سن ۱۵ سال رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه در صورت تغییر نشانی، گم شدن کارت یا تغییر مشخصات سجلی در ارتباط با کارت ملی کارت المثنی صادر می‌شود، گفت: در شش ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۱۸۳ مورد کارت ملی المثنی صادر شده است.
وی با بیان اینکه ثبت وقایع چهارگانه در قبرستان و زایشگاه‌ها امکان‌پذیر و در حال انجام است گفت: این طرح از سال ۸۶ در بهشت معصومه و قبرستان بقیع و تمامی زایشگاه‌های استان اجرا می‌شود.

مرادی در مورد میزان ثبت ولادت اتباع خارجه نیز گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۴۱۵ مورد ولادت اتباع خارجه به ثبت رسیده است که در مورد آنها گواهی ولادت صادر می‌شود و به شرط عدم خروج از کشور تا سن ۱۹ سالگی برای آنها شناسنامه ایرانی صادر می‌شود که در این مورد شش یا هفت مورد بیشتر شناسنامه صادر نشده ‌است.

معاون حقوقی‌ و ‌سجلی اداره‌ کل ثبت احوال استان ‌قم از کاهش ۱۲ درصدی ازدواج در استان قم در فصل تابستان امسال خبر داد.

خلیل ‌مرادی امروز ‌در گفتگو با فارس گفت: در شش‌ ماهه نخست سال جاری ۶ هزار و ۳۱۲ ازدواج و ۹۸۶ فقره طلاق در دفتر ثبت احوال و دفاتر ازدواج و طلاق سطح استان قم به ثبت رسیده ‌است.

وی با بیان اینکه از هر ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود، افزود: طلاق نسبت به ازدواج سیر صعودی داشته ‌است.
معاون حقوقی ‌و ‌سجلی اداره‌ کل ثبت احوال استان ‌قم با ارائه‌ آماری از ازدواج و طلاق در سه‌ ماهه اول سال جاری گفت: در سه ماهه اول امسال ۴۸۲ مورد طلاق ثبت شده که ۱۶۰ مورد آن در دوران عقد صورت گرفته است….>>>

منتشر شده در سایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *