رفتن به نوشته‌ها

عوارض سقط جنين‌ هاي غير قانوني

اين متخصص زنان و فلوشيپ نازايي افزود: سقط جنين غير قانوني در واقع سقط جنين ‌هايي است كه توسط پزشكان غير مسئول، افراد غير پزشك و با استفاده از امكانات غير قانوني صورت مي‌ گيرد و توسط شخصي انجام مي ‌گيرد كه مورد تأييد قانون كشور نيست و اين گونه سقط‌ هاي غير قانوني اغلب با خونريزي شديد، عفونت و شوك عفوني همراه هستند و در اكثر موارد منجر به مرگ مادر مي ‌شوند.

صالح‌پور گفت: درمان‌ هاي دارويي براي سقط جنين‌ هاي عمدي باعث افزايش فشار خون، اختلالات قلبي- عروقي، سردردهاي مزمن يا پارگي روده و رحم، عفونت‌ هاي شديد و يا خارج شدن رحم از بدن مادر مي شود كه در نهايت ممكن است منجر به مرگ شود.

اين متخصص زنان و فلوشيپ نازايي افزود: بروز عفونت و زخم‌هاي عفوني در خارج و داخل رحم به دليل دستكاري ‌هاي انجام شده در حين ختم حاملگي، مي تواند منجر به عفونت لوله و چسبندگي داخل رحمي و عقيمي دائم زن شود.

يك متخصص زنان و فلوشيپ نازايي گفت: سقط جنين‌ هايي كه توسط افراد غير پزشك با استفاده از امكانات غير قانوني صورت مي ‌گيرند، باعث اختلال‌ هاي قلبي- عروقي و عفونت‌ هاي شديد و در مواردي باعث خارج شدن رحم از بدن مادر و در نهايت ممكن است منجر به مرگ مادر ‌‌شوند.

ساغر صالح ‌پور، متخصص زنان و فلوشيپ نازايي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: بروز سقط جنين در زنان بيشتر به صورت خود به خودي اتفاق مي ‌افتد كه بدون استفاده از راه ‌هاي دارويي يا مكانيكي براي تخليه رحم صورت مي‌ گيرد. در اين سقط‌ هاي غير عمدي ممكن است محتويات حاملگي به طور كامل از رحم خارج و رحم جمع شود كه مشكل خاصي ايجاد نمي‌ كند.

منتشر شده در اخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *