رفتن به نوشته‌ها

از هر 843 ایرانی یک نفر ایدز دارد!

با این حال اگر همان تخمین 83 هزار نفر را نیز مقرون به صحت بدانیم و آن را با نسبت کل جمعیت کشور بسنجیم درخواهیم یافت که از هر 843 ایرانی یک نفر مبتلا به ایدز هستند و این آمار بسیار وحشتناکی است.

این آمار متاسفانه در حال افزایش است زیرا طبق بررسی های به عمل آمده، میانگین سن ابتلا به ایدز در ایران 25 تا 34 سال است یعنی دوران جوانی و فصلی که در آن بیشترین روابط جنسی وجود دارد.

متاسفانه به دلیل برخی ملاحظات “من درآوردی” طرح مسایل جنسی در جامعه و به ویژه در تریبون های رسمی و آموزشی به خوبی وجود ندارد و و این امر نیز به نوبه خود باعث ناآگاهی مضاعف جوانان و عواقب نابهنجار آن مانند تشدید شیوع بیماری های مرتبط با مسائل جنسی و از جمله ایدز شده است.

مخلص کلام آنکه این یک واقعیت دردناک است که از هر 843 ایرانی یک نفر ایدزی است و با توجه به سرعت شیوع این بیماری به ویژه در میان جوانان آینده ای تاریک و بسیار غم انگیز در انتظار ایرانیان است و البته مسوولان نیز همچنان به دعواهای خود مشغول اند که چرا فلانی رای نیاورد و فلانی را چرا دستگیر نمی کنید و بیایید فلان روز علیه فلانی تجمع کنیم و … و در این میان گسترش ایدز، تنها یکی از مصائبی است که با خونسردی و البته بی رحمی بر پیکره ملت ایران افتاده است.

در حالی که مسوولان کشور درگیر جنجال ها و دعواهای پرهزینه سیاسی و جناحی هستند، ویروس ایدز، آرام ، بی سروصدا و بی ترحم همچنان به پیش می تازد و تاکنون بخش قابل توجهی از مردم ایران را آلوده کرده است.

اخیرا رییس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت خبر داده است که تعداد مبتلایان ایدز در ایران حدود 83 هزار نفر است که تاکنون تنها 19 هزار نفر از آنها شناسایی شده اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند ایدز مانند کوه یخی در درون یک اقیانوس است که آمارهای موجود، تنها ناظر به قله آن است که از دل آبها بیرون زده است و لذا به تلخی باید گفت که آمار ایدزی ها در ایران، به احتمال فراوان از آنچه گفته می شود بیشتر است……

منتشر شده در اخبار

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *