رفتن به نوشته‌ها

زنان ايراني افسرده تر از مردان

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه زمينه ايجاد افسردگي در مردان 6 تا 12 درصد و شيوع اين بيماري در زنان 12 تا 25 درصد است اضافه كرد: افسردگي تاثير زيادي در اشتهاي فرد دارد به گونه‌اي كه فرد پرخوري مي‌كند يا ميلي به خوردن غذا ندارد; همچنين در اين بيماري فرد انگيزه‌اي براي برقراري ارتباط با ديگران ندارد و به انزوا و تنهايي دچار مي‌شود.

وي در خصوص عللي كه براي ايجاد اين بيماري وجود دارد بيان داشت: به دليل كاهش ترشح دوپامين سروتوني و نوروپنتين علائم افسردگي در فرد ايجاد مي‌شود; اين عوامل علت‌هاي روان شناختي بيماري است.

قجاوند در خصوص علت‌هاي روان شناسي كه براي بروز اين بيماري وجود دارد اظهار داشت: اگر كودك در محيطي قرار گيرد كه تعريف و تمجيد لازم را دريافت نكند و مدام تحقير و سرزنش شود امكان بروز افسردگي در بزرگسالي براي كودك وجود خواهد داشت.
وي گفت: اگر فرد در محيطي باشد كه در آن پدر و مادر دچار افسردگي باشند احتمال آموختن اين عمل توسط فرزند وجود دارد.

اين استاد دانشگاه عنوان كرد: افسردگي بر اثر فشارهاي رواني نيز ايجاد مي‌شود; شكست در ازدواج عدم موفقيت در كنكور و از دست دادن يكي از عزيزان از جمله فشارهايي است كه مي‌تواند باعث بروز افسردگي شود.

وي با اشاره به اينكه راه‌هاي زيادي براي درمان اين بيماري وجود دارد گفت: دارو درماني در شرايطي استفاده مي‌شود كه افسردگي فرد زياد باشد و از داروهاي 3 و 4 حلقه‌اي براي درمان اين بيماري استفاده مي‌شود.
قجاوند بيان داشت: شوك درماني يكي ديگر از روش‌هاي درمان اين بيماري است ; همچنين رفتار درماني نيز براي درمان اين بيماري استفاده مي‌شود.

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه زنان 2 برابر بيشتر از مردان به افسردگي مبتلا مي‌شوند اظهار داشت: زايمان بروز افسردگي در زنان را بيشتر مي‌كند; همچنين به دليل اينكه زنان بيشتر از مردان مراقب خود هستند و به روانپزشك و پزشك مراجعه مي‌كنند سريع تر از بيماري خود مطلع مي‌شوند.
وي گفت: شرايط فرهنگي جامعه به گونه‌اي است كه سبب مي‌شود مردان بيشتر از زنان در محيط اجتماع قرار گيرند و از اين طريق زمينه‌هاي بروز اين بيماري كمتر در مردان ايجاد مي‌شود.

يك استاد دانشگاه گفت: در ايران به دليل اينكه اكثر زنان در منزل بوده و كمتر در اجتماع هستند درصد ابتلاي آن‌ها به افسردگي 2 برابر مردان است.

به نوشته «جمهوري»، كاظم قجاوند در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: افسردگي اختلال باليني و روان شناختي است كه به دلايل ژنتيكي و محيطي در برخي از افراد به عنوان اختلال باليني خود را نشان مي‌دهد.

وي در خصوص علائم اين بيماري گفت: فرد در هنگام بروز اين بيماري علاقه و انگيزه خود را در امور مختلف از دست مي‌دهد و تمايلي به ادامه كار و زندگي نخواهد داشت ; همچنين در روابط زناشويي خود مشكلاتي پيدا مي‌كند…….

منتشر شده در اخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *