رفتن به نوشته‌ها

افزایش چشمگیر کودک آزاری جنسی در كشور

همچنین آمارها حاکی از آن است که طی سال 86 از 200 مورد کودک آزاری گزارش شده به انجمن حمایت از حقوق کودک ،13 درصد از کودکان (6 کودک) مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند.

همین آمار درسال 84 بیانگر این نکته است که از میان 203 مورد کودک آزاری ،تنها 2 درصد آزار دیده جنسی بودند.

از سوی ديگر، پژوهشی که بر روی ۵۸۵ “کودک کار” خيابانی در گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال و به منظور اطلاع از وضعيت زندگی اين کودکان صورت گرفته، بيانگر اين واقعيت است که بيش از ۵۰ درصد اين کودکان توسط اعضای خانواده و يا صاحبان کار خود، در محل کار مورد سوء استفاده و آزارجنسی قرار می گيرند.

کارشناسان معتقدند در برخورد با کودک آزاری ضعف های قانون داریم .همن امر باعث شده است بسیاری از موارد کودک آزاری یا گزارش نشود و یا به طرق مختلف از دست قانون فرار کند.

کارشناسان همچنین معتقدند که گسترش نوع جنسی کودک آزاری بر افزایش کودک کار در کشور دلالت دارد.

در سه ماهه نخست امسال 50 مورد کودک آزاری به انجمن حمایت از حقوق کودکان گزارش شده است که از این بین کودک آزاری جنسی افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان 20 درصد از آزارهای کودکان که با انواع آزارهای دیگر نیز همپوشانی دارد جنسی اعلام شده است.

بنا براین گزارش کودک آزاری جنسی در حال افزایش است به طوری که سال گذشته 11 درصد از کل گزارشهای رسیده به این انجمن را آزارهای جنسی تشکیل می داد که این رقم با رشد 4 درصدی در حال حاضر به 15 درصد رسیده است.

این در حالی است که همین انجمن در گزارش 6 ماهه نخست سال 87 اعلام کرد که از میان 80 مورد کودک آزاری که به این انجمن گزارش شده است 10 درصد از کودکان (8 نفر) آزار جنسی دیده بودند.

منتشر شده در اخبار خواندنی خانوادهاخبار کودکان و جوانان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *