رفتن به نوشته‌ها

شايع ترين علت طلاق در جوانان

وي با بيان اين مطلب که بسياري از آسيب هاي اجتماعي در جامعه،‌ارمغان پديده طلاق است،اظهارکرد: اکنون در سطح استان تهران بيشترين نرخ طلاق به ترتيب مربوط به شهرستان هاي رباط کريم، شهريار و شميرانات بوده و کمترين نرخ طلاق نيز مربوط به شهرستان هاي فيروزکوه و دماوند است.

وي با اشاره به اينکه عامل مهاجرت در استان تهران برافزايش آمار طلاق بسيار تاثير گذار بوده است، گفت: خانواده هاي فقير بيش از بقيه اقدام به مهاجرت مي کنند و اين مساله در سطح شهرستان هاي استان تهران،‌به وضوح مشاهده مي شود.

وي گفت:مهاجرت افراد شهرستاني به پايتخت،باعث از هم گسسته شده پيوندهاي قمي خانواده ها مي شود و فرد بدور از کانون خانواده قرار گرفته و از حمايت لازم برخوردار نيست.

به گفته ي وي موثرترين راه کار پيشگيري از بروز و افزايش طلاق،ارايه آموزش هاي کاربردي به زوجين قبل از ازدواج است.

داغستاني افزود:اين آموزش ها براي آگاهي افرادي که شرايط لازم را براي تشکيل يک زندگي مستقل را ندارند، بسيار مفيد و موثر است.‌

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استان تهران گفت: عدم دست يابي به بلوغ کامل،‌شايع ترين علت طلاق در ميان جوانان است.

“اسماعيل داغستاني” در گفت و گوي با خبرنگار ايرنا اظهار داشت:در شرايط کنوني، جوانان فاقد بلوغ لازم براي تشکيل يک زندگي مشترک و رفتن به زير يک سقف، هستند.

وي گفت:‌اين مساله باعث مي شود تا جوانان نتوانند در مواجه با مشکلاتي مانند بيکاري، مسايل و بحران هاي اقتصادي، عکس العمل هاي منطقي و قابل قبولي را از خود نشان دهند.

داغستاني افزود:جوانان در برخورد هاي ناگهاني با اين مسايل، قادر به درک يکديگر نيستند و نمي توانند صحبت هاي طرف مقابل را به خوبي دريابند.

منتشر شده در اخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *