رفتن به نوشته‌ها

مردها 40 درصد بيشتر از زنان براثر سرطان مي ‌ميرند

بي بي سي نوشت، در گزارشي که سه نهاد خيريه مبارزه با سرطان در انگليس تهيه کرده‌اند گفته شده که با تغيير روش زندگي مي‌توان از ابتلا به نيمي از تمام انواع اين گونه سرطان‌ها جلوگيري کرد .

به گزارش ايونا، در جريان تهيه اين گزارش پژوهشگران اطلاعات مربوط به انواع سرطان در سال‌هاي 2006 و 2007 را بررسي کردند. سازمان جهاني بهداشت مي‌گويد احتمال دارد تا سال 2030 نرخ ابتلا به سرطان در سراسر جهان اعم از زن و مرد به 45 درصد برسد .

 

در يک بررسي گسترده جهاني در سال 2005 نتيجه‌گيري شده بود که با اجتناب از خطرهاي عمده براي سلامت شخص مانند اضافه وزن مصرف دخانيات و نيز نداشتن فعاليت بدني مي‌توان خطر ابتلا به سرطان را تا 30 در صد کاهش داد .

مردان به مراتب بيشتر از زنان به سرطان مبتلا مي‌شوند و احتمال مرگ آنها به دليل اين بيماري ، 40 درصد بيشتر از زنان است .

به گزارش ايونا ،در اين تحقيقات سرطان‌هايي که زنان به آن مبتلا مي‌شوند مانند سرطان گردن رحم و نيز سرطان‌هايي که مخصوص مردان است مانند سرطان پروستات در نظر گرفته نشده است .

پژوهشگران همچنين در جريان اين تحقيقات متوجه شدند که در مورد سرطان‌هايي که هم مردان و هم زنان به آن مبتلا مي‌شوند، احتمال ابتلا به سرطان 60 درصد و احتمال مرگ ناشي از سرطان 70 درصد در مردان بيشتر از مبتلايان زن است .
دلايل شناخته شده بيولوژيکي براي اين نتيجه‌گيري وجود ندارد و پژوهشگران مي‌گويند اکراه مردان از مراجعه به پزشک و اين که شيوه زندگي آنها عموما ناسالم‌تر از زنان است مي‌تواند اين نتيجه‌گيري را توجيه کند .

منتشر شده در اخبار مردان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *