رفتن به نوشته‌ها

ترويج ازدواج رابطه محور موجب گسست‌هاي خانوادگي مي‌شود

وي به هدفگذاري سازمان براي ازدواج نهادمحور اشاره كرد و افزود: اين شيوه ازدواج برگرفته از آموزه‌هاي ديني و سنت‌هاي مردم است . در جريان تشكيل خانواده همواره اولويت‌هايي مدنظر بوده و مي‌توان گفت آرامش ، امنيت ، رشد فكري و روحي اولويت‌هاي نخست هستند . موج شكل گرفته در ارتباط با ساماندهي ازدواج جوانان مقطعي و زودگذر نيست بلكه اين جريان به عنوان يكي از دغدغه‌هاي اصلي جوانان و خانواده‌ها همچنان از سوي كارشناسان ، مشاوران ، مسئولين و رسانه‌هاي گروهي ادامه خواهد داشت .

اميدي با اشاره به تغييرات سريعي كه در جامعه و در حوزه تبادل اطلاعات اتفاق افتاده است افوزد : ‌با كاهش مشاركت خانواده در انتخاب زوج براي جوانان نهاد جايگزيني براي اين حوزه تعيين نشد . همچنين نهادهاي اجتماعي هم به شكلي تعريف نشده بودند كه بتوانند برخي از كاركردهاي خانواده را به عهده بگيرند . از اين رو روند انتخاب همسر ، از خانوادگي به فردي تبديل وترجيحات جديدي در حوزه همسرگزيني ايجاد شد . از سوي ديگر آسان گيري روابط دختران و پسران موجب به تأخير افتادن سن ازدواج جوانان شده است .

وي بر ظرفيت ايدئولوژيك و فرهنگي مباني ديني و سنتها در اين حوزه تأكيد كرد و اظهار داشت : با بهره‌گيري از اين ظرفيت حركت‌هايي از دو سال گذشته آغاز و در سال 87 به اوج رسيد . شيوه‌‌نامه‌اي براي حساس سازي نهادهاي اجتماعي كشور از قبيل مسئولان فرهنگي گروه‌هاي مرجع ، اساتيددانشگاه و حوزه‌هاي علميه براي استان ها ارسال و نتايج آخرين دستاوردهاي پژوهشي سازمان ملي جوانان در زمينه ازدواج و طلاق به آنان ارائه شد .

مديركل دفتر فرهنگي سازمان ملي جوانان با اشاره به اينكه عطش جامعه در حوزه ازدواج بالا است گفت : آسيب‌هاي اجتماعي محصول خانواده هاي ناسالم است. در همين راستا رايزني‌هايي با قوه قضاييه سازمان بهزيستي و اداره اوقاف و امور خيريه جهت امضاي تفاهمنامه همكاري صورت گرفته است و شوراي عالي انقلاب فرهنگي طرح راهكارهاي كاهش طلاق را در دستور كار دارد .

مدير كل دفتر هماهنگي سازمان ملي جوانان با اشاره به تزلزل نهادهاي اجتماعي و گسست خانوادگي به عنوان آسيب‌هاي ازدواج‌هاي رابطه محور ، فردگرايانه و مادي‌گرايانه گفت : ‌اصلي‌ترين موضوعي كه بايد در اين حوزه مورد توجه قرار گيرد تقويت ازدواج‌هاي نهاد محور با تأكيد بر جايگاه ارزشمند خانواده است .

 

به گزارش ایونا و به نقل از روابط عمومي سازمان ملي جوانان ، مجيد اميدي بحث روز جامعه ، مسئولين و كارشناسان را تشكيل و تحكيم بنيان خانواده برشمرد و گفت : عده‌اي از كارشناسان اين حوزه تا آنجا پيش رفته‌اند كه نهاد خانواده را از جايگاه ويژه خود خارج كرده اند و ازدواج را با نگاه جاذبه‌هاي جنسي و مادي‌گرايانه تعريف مي‌كنند در اين تفكر وجاهت ومنزلت اجتماعي معناي ديگري يافته و تجمل‌گرايي و فخرفروشي جايگزين منزلت معنوي مي‌شود .

منتشر شده در اخبار خواندنی خانوادهسایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *