رفتن به نوشته‌ها

هيچ مردي نمي‌تواند عدالت را بين همسرانش رعايت كند


اسلامي پناه تصريح كرد: حذف بند 23 و 25 لايحه حمايت از خانواده درشور اول با موافقت در كميسيون قضايي و حقوقي و صحن مجلس مطرح و تصويب شد.

وي در ادامه اضافه كرد: بند 23 و 25 لايحه حمايت از خانواده در كلياتطرح حذف شده و به خصوص ازدواج مجدد كه در بند 23 اين قانون مطرح بود بهشرط ذكر شده در قانون حمايت از خانواده سال 53 واگذار شد.

نايب رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس اظهار داشت: اگر قرار باشدبندهاي 23 و 25 مجدداً به لايحه برگردانده شود بايد دوباره مورد بحث وبررسي قرار گيرد.

وي تصريح كرد: فعلاً اين دو بند حذف شده است ولي اگر در شور دوم مجدداً‌ مطرح شود در اين صورت بايد مجدداً بررسي شوند.

وي با بيان اينكه پديده تعدد زوجات در جامعه امري غير قابل انكاراست،‌ گفت: در خصوص ازدواج مجدد فقط خود ازدواج مطرح نيست بلكه موضوعاتمهم و اساسي ديگري هم مطرح است.

وي خاطرنشان كرد: منظور از لايحه حمايت از خانواده ، حمايت از خانوادهاول است چرا كه ممكن است در ازدواج مجدد به خانواده اول و پايه‌هاي آنلطمه وارد شود.

اسلامي پناه ابزار داشت : انهدام كانون خانواده اول در ازدواج‌هايمجدد و تأثيرات آن بر فرزندان همچنين مسئله سهم الارث زن از مرد از مباحثمهم ازدواج‌هاي مجدد است.

* هيچ مردي نمي‌تواند عدالت را بين همسرانش رعايت كند

وي با بيان اينكه هيچ مردي هرگز نمي‌تواند عدالت را بين زوجين خودرعايت كند، گفت: شرط شرع براي ازدواج مجدد رعايت عدالت بين زوجات است كههرگز هم رعايت نخواهد شد.

نايب رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس اضافه كرد: براي احراز عدالتدر ازدواج مجدد هيچ كس به اندازه زن اول صلاحيت تشخيص آن را ندارد هرچندكه مسئوله مالي و حقوقي اين كار به دادگاه واگذار شود.

وي اضافه كرد: فقط زوجي كه با هم زير يك سقف زندگي كرده باشند،مي‌توانند نسبت به خصوصيات مهم اخلاقي يكديگر به خصوص عدالت و رعايت آناظهار نظر كنند .

نايب رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس از حذف بند 23 لايحه حمايت از خانواده درباره ازدواج مجدد مرد بدون رضايت همسر اول خبر داد .

 

به گزارش ایونا، علي اسلامي پناه در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص بندهايلايحه حمايت از خانواده ” با اشاره به جلسه‌اي كه با مسئولان دادگاهخانواده در اين خصوص برگزار شد ،‌ افزود :‌ لايحه حمايت از خانواده همچناندر كميسيون قضايي و حقوقي در دست بررسي است.

منتشر شده در اخبار خواندنی خانوادهاخبار مردان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *