رفتن به نوشته‌ها

کاهش طلاق با لایحه حمایت از خانواده


رئیس قوه قضائیه با ابرازامیدوارى براى تصویب هرچه سریعتر لایحه حمایت از خانواده در مجلس شوراىاسلامى گفت: در این لایحه ساختارها و ساز و کارهاى جدید، براى رسیدگىسریعتر به مشکلات خانواده ، به ویژه در زمینه طلاق، حق زن ، حضانت و حقوقاولاد و مهریه دیده شده است .

آیت الله هاشمى شاهرودى با اشاره بهاین که هم اکنون پس از طلاق والدین، در برخى موارد دیدار با کودکان درکلانترى ها صورت مى گیرد گفت: این موضوع شایسته نیست و در نشست امروز باقضات مجتمع قضایى خانواده پیشنهاد شد که ساز و کار مناسبى براى این کار باهماهنگى با سازمان بهزیستی، یا تصویب قانون در مجلس شوراى اسلامى ایجادشود.

رئیس قوه قضائیه هدف از بازدید از این مجتمع را بررسى عملکردقضات و کارکنان آن ، رسیدگى به امور مراجعان و مشکلات آنان دانست و بابسیار خوب ارزیابى کردن مجموع عملکرد این مجتمع قضایى گفت : این مجتمع ازنظر ارباب رجوع دچار ازدحام نیست و روزانه 10 تا 15 پرونده در شعباترسیدگى مى شود که آمار قابل قبولى است.

آیت الله هاشمى شاهرودى بااشاره به دستور رسیدگى و مختومه کردن پرونده هاى قبل از سال 1386 گفت : نزدیک به 10 هزار پرونده از سالهاى گذشته در این مجتمع وجود داشت که باجدیت قضات و کارکنان آن ، بیشتر این پرونده ها رسیدگى و مختومه شد.

وى افزود : هم اکنون در هر شعبه از این مجتمع 200 تا 250 پرونده از سالهاى گذشته باقى مانده است.

رئیسقوه قضائیه گفت: قضات دادگاه هاى خانواده فشار عصبى فراوانى را در مواجههبا پرونده هاى طلاق و مسائل مربوط با خانواده به ویژه کودکان تحمل مى کنند، اما قضات و کارکنان مجتمع قضایى خانواده دو، فعال و پرتلاش مشغول رسیدگىبه امور ارباب رجوع هستند.

رئیسقوه قضائیه لایحه حمایت از خانواده را ، عاملى براى کاهش طلاق در کشوردانست و گفت: با این لایحه، برخى از آسیب هایى که در قوانین و ساختارهاىکنونى منشا بیشتر شدن طلاق مى شود، اصلاح خواهد شد.

به گزارش ایونا، آیت الله هاشمى شاهرودى پس از بازدید سرزده از بخشهاى مختلف مجتمع قضایى خانواده 2 تهران در جمع خبرنگاران افزود: این لایحهطورى تنظیم شده است که در صورت تصویب ، علاوه بر کاهش مساله طلاق ، حقوقزنان و فرزندان بیشتر تامین و حفظ مى شود.

منتشر شده در اخبار خواندنی خانوادهاخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *