رفتن به نوشته‌ها

زنان مخالف ازدواج مجدد مردان هستند


 

وي اظهارداشت : دادگاه بايد رعايت عدالت از سوي مرد را احراز كند براساس ماده۱۶قانون مدني كه شوراي نگهبان ماده ۱۷آن را خلاف شرع دانسته اما اظهار نظريدر خصوص ماده ۱۶اين قانون نكرده و بسياري از قضات به اين ماده استناد مي‌كنندلذا دادگاه بايد عدالت مرد را در ازدواج دوم احراز كند.

وي گفت : در ماده ۲۳لايحه حمايت از خانواده كه فعلا حذف شده است، بحث احرازعدالت مطرح نشده بلكه تعهد به عدالت بود كه ضمانت اجرايي در قانون نداشت ، فقط عدماجراي تعهد به حقوق زن اول ، طلاق زن دوم و شروط ضمن عقد در اين لايحه مطرح شدهاست.

وي اضافه كرد: براساس بررسي‌هايي كه روي آمار ثبت احوال كشور از سال ۱۳۵۳تا۱۳۸۶انجام شده در تمامي اين سالها تعداد زنان متولد شده كمتر از مردان بوده بطوريكه اين نسبت ۱۰۴پسر به ۱۰۰دختر است لذا پيشنهاد ازدواج دوم به دليل زياد بودنتعداد زنان نسبت به مردان براين اساس صحيح نيست .

وي در خصوص ازدواج دوم مردان به دليل فشار كار بيرون و مرگ و مير بيشتر مرداننسبت به زنان اظهار داشت : فشار كار بيرون تا نيمه قرن اخير بر عهده مردان بود كهاكنون اين فشار بر عهده زنان نيز مي‌باشد لذا فزوني زنان بر مردان مطرح نيست اگرعلت حكم حل شده باشد، حكم برداشته مي‌شود.

وي تاكيد كرد: هم اكنون در كشور مشكل ازدواج داريم و حتي برخي از دخترها به دليلعدم استقلال مالي و پشتوانه و تكيه گاه به ازدواج با مردان زن مرده و داراي سن زيادرضايت مي‌دهند .

وي ادامه داد: بنابراين فرهنگ ازدواج در كشور بايد عوض شود ، پسر را طوري تربيتكنيم كه زن را انسان ببيند ، كرامت انساني زن را ببيند و تنها صفات ذاتي زنان مانندسن و زيبايي را نبيند.

وي گفت : علاوه بر تغيير فرهنگ ازدواج ، امكانات ازدواج بايد در كشور فراهم شودومشكلات مالي ، اقتصادي و اشتغال رفع شود تا ديگر مشكل ازدواج دختران نااميد ازازدواج را در كشور نداشته باشيم .

مستشار حقوقي قوه قضاييه و مدير گروه حقوق خانواده دانشگاه امام جعفر صادق (ع( گفت : زنان مخالف ازدواج مجدد مردان هستند ، ازدواج مجدد صرفا به عنوان يك استثناءدر اسلام مطرح شده و اصل بر تك همسري است .

به گزارش ایونا، دكتر ليلا سادات اسدي به مناسبت روزجهاني ملل متحد براي حقوقزنان و صلح بين‌المللي در رشت افزود : قرآن كريم رعايت عدالت را در ازدواج دوم مطرحمي‌كند و همسر دوم در صورت رعايت عدالت است اما چه كسي اين عدالت را احراز مي‌كند ؟

وي ادامه داد : اگر بعد از ازدواج رعايت عدالت نشد، ضمانت اين عدم رعايت چه است؟

منتشر شده در اخبار زناناخبار مردانسایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *