رفتن به نوشته‌ها

رضايت همسر اول براي ازدواج مجدد بايد لحاظ ‌شود!!!!

وي با تأكيد براينكه حقوق و رضايت همسر اول براي ازدواج مجدد بايد لحاظ شود،‌ اظهار داشت:‌ به منظور حفظ آرامش و نظم در جامعه به دنبال راه معقولي براي رسيدگي به بند 23 لايحه حمايت از خانواده هستيم.
اسلامي پناه تأكيد كرد: بند 23 لايحه حمايت از خانواده بايد با شروط قانون حمايت از خانواده سال 1353 ادغام شده و رضايت همسر اول به عنوان يكي از شروط اصلي نيز منظور شود.
نايب ‌رئيس كميسيون قضايي مجلس خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه رسيدگي به لايحه بودجه در حال حاضر در دست مجلس است،‌ رسيدگي به لايحه حمايت از خانواده در نوبت‌هاي بعدي قرار خواهد گرفت.

علي اسلامي پناه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس گفت: قانون “لايحه حمايت از خانواده ” در حال حاضر در كميته حقوق خصوصي كميسيون قضايي مجلس در حال بررسي است كه بعد از رسيدگي در كميسيون قضايي به صحن علني مجلس مي‌رود.
اسلامي پناه با بيان اينكه رسيدگي به بند 23 اين لايحه همچنان مسكوت است،‌ ابراز داشت: با توجه به اينكه مسائل مربوط به ازدواج مجدد در قانون حمايت از خانوداه سال 1353هنوز معتبر است،‌ نمي‌توان بند 23 لايحه مذكور را تأكيد كرد.
نايب ‌رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس تصريح كرد: قانون حمايت از خانوداه سال 1353رضايت همسر اول را به عنوان شرط براي ازدواج مجدد مرد بيان كرده است كه اين شرط در بند 23 لايحه جديد لحاظ نشده است.
وي اضافه كرد: مجلس مصمم است كه رسيدگي به بند 23 در رابطه با ازدواج مجدد مرد با قانون سال 1353 مغايرت نداشته باشد و در همان راستا رسيدگي‌ شود.

منتشر شده در اخبار حقوقی خانوادهحقوق زنانسایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *