رفتن به نوشته‌ها

ميانگين مهريه زنان ايراني، 260 تا 350 سكه طلا

معاون پژوهشي مركز مطالعات جمعيتي آسيا و اقيانوسيه در ادامه اظهار كرد: بر اساس يافته‌هاي اين پژوهش كه به تازگي پايان يافته است، روند تورمي مهريه در چند سال اخير چند برابر گذشته شده، به طوري كه ميزان ميانگين مهريه در 20 سال قبل 150 سكه طلا بود، اما در پنج سال اخير اين ميزان به 450 سكه طلا افزايش يافته است.

وي افزود: دقيقا مسايل و معضلات اجتماعي ناشي از مهريه از همين زمان آغاز مي‌شود، به طوري كه ميزان ميانگين مهريه زنان طي 30 سال از 150 سكه به 300 سكه افزايش يافته، اما تنها در پنج سال اخير ميانگين مهريه زنان از 300 سكه به 450 سكه طلا رسيده است.

دكتر كاظمي پور همچنين با اشاره به افزايش ميزان مهريه به نسبت سطح تحصيلات زنان، افزود: ميزان مهريه با سطح سواد و تحصيلات زنان ارتباط مستقيم دارد، به طوري كه هر چه سواد و تحصيلات زنان افزايش مي‌يابد، ميزان مهريه آنان نيز اضافه مي‌شود.

وي در پايان ادامه داد: نتايج اين پژوهش نشان داد كه ميانگين ميزان مهريه زنان با تحصيلات ابتدايي 52 سكه طلا، راهنمايي 208 سكه و زنان داراي مدرك ليسانس و بالاتر 400 تا 500 سكه طلاست.

بر اساس يافته‌هاي پژوهش‌هاي اخير كه از سوي معاون پژوهشي مركز مطالعات جمعيتي آسيا و اقيانوسيه عنوان شد، ميانگين مهريه زنان در ايران بين 260 تا 350 سكه طلاست.

دكتر شهلا كاظمي‌پور  با اشاره به يافته‌هاي آخرين پژوهش‌هاي انجام شده در مركز مطالعات جمعيتي آسيا و اقيانوسيه، ميانگين سن ازدواج پاسخگويان مرد را 25 سال و زنان را 21 سال اعلام كرد.

به گفته وي، در اين تحقيق كه از ميان بيش از يك‌هزار و 200 زن و مرد متاهل بين 18 تا 40 سال در حدود 12 استان كشور انجام شده، ميانگين مهريه‌اي كه از سوي زنان اعلام شده، 350 سكه يا 18 ميليون تومان و از سوي مردان 260 سكه يا حدود 10 ميليون تومان است.

منتشر شده در اخبارمسائل حقوقی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *