رفتن به نوشته‌ها

25 تا 40 ساله‌ها بيشترين استفاده‌گنندگان روش‌هاي تنظيم خانواده


صالح‌‌پور در ادامه تصريح كرد: سقط جنين‌هاي غيرقانوني، عوارضخطرناكي از جمله عفونت‌هاي شديد، ناباروري، از دست دادن رحم و گاهي مرگمادر را در پي دارد.

وي با تاكيد بر اينكه خوردن قرص‌هاي LD و HD هيچ ارتباطي با نازاييندارد، خاطرنشان كرد: كساني كه با مصرف اين قرص‌ها از نازايي در آيندهدارند، سخت در اشتباهند.

اين متخصص زنان و فلوشيپ نازايي افزود: بعد از قطع قرص به دليلاينكه تخمگذاري به صورت نرمال صورت نمي‌گيرد، ممكن است اين افراد تا ششماه باردار نشوند؛ اما درصد ناباروري با خوردن قرص‌هاي LD و HD صفر است.

وي در پايان يادآور شد: در روش‌هاي پيشگيري به صورت طبيعي 30 درصداحتمال شكست وجود دارد و ممكن است كه فرد باردار شود؛ اما در روش استفادهاز IUD به دليل اينكه ممكن است در لوله رحم چسبندگي ايجاد شود، درصدنازايي كمي بيشتر است

متخصص زنان و فلوشيپ نازايي با بيان اينكه افراد بين 25 تا 40 سال براياستفاده از روش‌هاي تنظيم خانواده، بيشترين مراجعه را به پزشك دارند، گفت: بايد با كنترل صحيح از بارداري‌هاي ناخواسته جلوگيري شود .

 

به گزارش ایونا ، ساغر صالح‌‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما ،اظهار داشت: به طور كلي تنظيم خانواده فقط كنترل بارداري نيست، بلكهبرنامه‌اي صحيح براي باردار شدن است.

وي افزود: خانواده‌هايي كه صاحب فرزند نمي‌شوند، به درمان نازايينياز دارند؛ همچنين خانواده‌هايي كه داراي فرزند هستند، بايد تنظيمخانواده را رعايت كنند.

منتشر شده در اخبار خواندنی خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *