رفتن به نوشته‌ها

آمار سزارين در ايران به مرز 50 درصد رسيده است

معاون آموزشي و پژوهشي سازمان نظام پزشكي درادامه به انجمن هاي زنان و مامايي کشورهاي اروپايي در اين زمينه اشاره کرد وافزود : براساس آمارهاي اعلام شده از سوي انجمن هاي زنان و مامايي کشورهاي اروپايي و توسعه يافته ميزان انجام سزارين در اين کشورها حدود 20 الي 25 درصد است که در کشورما اين ميزان به مرز 50 درصد رسيده است .

وي با اشاره به عوارض اين عارضه اشاره کرد و بيان داشت : سزارين هم عوارضي را براي خانواده ها ايجاد مي کند هم مادر در زايمان هاي بعدي خود دچار عارضه مي شو که اين مسائل با اخلاق پزشکي سازگاري ندارد .

پيوندي به همکاري انجمن هاي مامايي و زنان و کارشناسان مربوطه براي کاهشچنين معضلي در کشور اشاره کرد و گفت : ما بايد براي مبارزه با چنين مشکلي و جلوگيري از اين روند رو به رشد در کشورمان ، از همکاري انجمن هاي مامايي و زنان به همراه متخصصان و صاحب نظران امر در اين زمينه استفاده کنيم .

وي گفت : يکي از اين اقدامات موثر بر عهده مادران است که خودشان تقاضاي انجام سزارين نکرده و اين طرزفکر که با سزارين درد کمتري را هنگام زايمان متحمل مي شوند را از خود دور کنند وبه پزشکان نيز بايد عوارض جراحي و شکايت هاي مطرح شده در اين زمينه را گوشزد کرد که خودشان به انجام سزارين در مادران دامن نزنند و تنها در مواردي که از لحاظ پزشکي و سلامت مادر بايد زايمان به صورت سزارين انجام شود مبادرت به اين کار ورزند .

پيونددي در خاتمه به مخالفت وزارت بهداشت ، سازمان نظام پزشکي و انجمن هاي مامايي و زنان از رشد افزاينده سزارين در کشور خبر داد و افزود : زيرا با اين کار تنها ما يک هزينه اي را به جامعه و نظام سلامت تحميل مي کنيم . اميدواريم که با فرهنگ سازي، گسترش و اشاعه راه هاي صحيح زايمان طبيعي بتوانيم اين معضل را کنترل کرده و ميزان شيوع آن را در سال هاي آتي در کشورمان کاهش دهيم .

براساس آمارهاي اعلام شده از سوي انجمن هاي زنان و مامايي کشورهاي اروپايي و توسعه يافته ميزان انجام سزارين در اين کشورها حدود 20 الي 25 درصد است که در کشورما اين ميزان به مرز 50 درصد رسيده است .

به گزارش ایونا ، علي‌اصغر پيوندي ، معاون آموزشي و پژوهشي سازمان نظام پزشكي با ابراز تاسف از افزايش عمل سزارين در کشورمان گفت : متاسفانه در سال هاي اخير انجام عمل سزارين در کشورمان رشد چشمگيري داشته است که علت هاي مشخص و نامشخص دارد . به طوري که ميزان شيوع آن از حد استانداردهاي جهاني افزايش يافته است.

""

منتشر شده در اخباراخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *