رفتن به نوشته‌ها

چهار هزار زوج در آستانه جدايي به كانون خانواده بازگشتند


قندفروش با بيان اينكه براي تحكيم بنيان خانواده نياز به الگو ايراني اسلامي داريم ،‌ اضافه كرد : خانواده ايراني نمي‌تواند هيچ الگوي ديگري داشته باشد و تبعيت از فرهنگ غرب كه در گذشته وارد جامعه ما شده است هرگز نتوانست مشكلات جامعه را كاهش دهد .

وي اظهار داشت :‌ الگوي كشورهاي غربي معضلات و مشكلات زيادي در خانواده ايراني فراهم كرده است چرا كه با اصول اسلامي و ايراني و فرهنگ ما كاملا مغايرت دارد .

قندفروش ابراز داشت : آمار زياد طلاق در كشور به خصوص در استان تهران و شهرهاي بزرگ نشان مي‌دهد كه خانواده در جايگاه خود تعريف نشده است و مورد بي‌توجهي قرار گرفته كه اين امر تبعات جدي را به همراه دارد .

وي تشويق جوانان به ازدواج را از راهكارهاي اصلي براي مقابله با طلاق بيان كرد و افزود :‌ ارائه آموزش هاي لازم قبل از ازدواج به زوج ها در خصوص وظايف زنان و مردان در قبال هم از جمله برنامه‌هاي مهم براي تحكيم بنيان خانواده است .

قندفروش تصريح كرد : همه تلاش ما بر اين اصل استوار است تا طرحي جامع از خانواده ايراني اسلامي را به زوج‌ها و خانواده‌ها معرفي كنيم كه بتوانيم در امر كاهش آمار طلاق و مشكلات و پيامدهاي آن تأثيرگذار باشيم .

مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري تهران تأكيد كرد : برنامه‌اي گسترده در رابطه با طلاق در سه سال گذشته در سطح استان تهران آغاز شده كه در اين طرح 4 هزار زوج جوان و در معرض جدايي با حضور در دوره هاي آموزشي و استفاده از مشاوره و راهنمايي هاي كارشناسان اين امر ‌، آموختند كه به خانواده بايد به عنوان مكاني براي رشد و تعالي نگريسته شود .

وي در ادامه ابراز داشت : اقدام نكردن اين افراد براي جدايي تاكنون ، نشان از موفقيت طرح ارائه شده در دوره هاي آموزشي دارد كه لزوم اين طرح را از نگاه مثبت اين افراد مي توان دريافت .

قندفروش خاطرنشان كرد :‌ از ديگر برنامه‌هاي دوره هاي آموزش استانداري تهران ،‌ افزايش مهارت در مقابله با سختي‌ها ومشكلات ، كمك به شناخت خصوصيات عاطفي زوجين از يكديگر و كمك به افزايش آستانه تحمل زوجين هنگام بروز اختلافات در خانواده است .

مشاور استاندار و مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري تهران در خصوص فرارسيدن روز خانواده به برنامه‌هاي اين روز اشاره كرد و گفت :‌ همزمان با روز خانواده همايش علمي “خانواده بهشت كوچك” با همكاري انجمن علمي اولياء و مربيان و ارائه يافته هاي جديد اساتيد در حوزه خانواده و ارائه يك طرح جديد در خصوص خانواده ايراني و اسلامي به مدت يك روز برگزار مي‌شود .

وي گفت : نكته مهم در امر طلاق زناني هستند كه دنبال شغل براي امرار معاش در جامعه دچار آسيب‌هاي جدي مي‌شوند .

وي در ادامه افزود :‌ به همين منظور طرحي را به رياست جمهوري براي رسيدگي به اين امر ارائه داده‌ايم كه اميدواريم بتوانيم بودجه خاصي براي رسيدگي به مشكلات و آسيب‌هاي زنان در امر طلاق اختصاص پيدا كند .

مشاور استاندار و مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري تهران تأكيد كرد : بسياري از زنان مطلقه در جامعه تنها آسيب‌پذير نيستند بلكه مي‌توانند آسيب رسان براي اقشار ديگر جامعه باشند و اين امر از مشكلات جدي در جدايي زوجين محسوب مي‌شود كه گاهي فرزندان را هم درگير مي‌كند .

 

مشاور استاندار و مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري تهران گفت : 4 هزار زوج در آستانه جدايي با حضور در دوره‌هاي آموزشي و استفاده از مشاوره به كانون خانواده بازگشتند .

به گزارش ایونا ،‌ فرحناز قند فروش در نشست خبري با بيان اينكه خانواده يك نهاد اجتماعي با كاردكرد مثبت است افزود : بايد به خانواده با يك رويكرد جديدي نگاه شود تا خانواده جايگاه مناسبي براي رشد نسل‌هاي آينده كشور باشد .

مشاور استاندار و مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري تهران گفت : در گذشته در زمينه رويكرد به حوزه‌هاي مربوط به خانواده كمتر كار شده است و اين امر نياز به كار اساسي و جدي را مي‌طلبد .

منتشر شده در اخباراخبار ازدواجاخبار خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *