رفتن به نوشته‌ها

اورژانس اجتماعي 123″ آمار طلاق را در کشور شش درصد کاهش داده است

وي خاطرنشان کرد: اين اورژانس توانسته در زمينه هاي مختلف از جمله کاهش کودک و همسرآزاري موفق عمل کند.
وي، با بيان اينکه يکي از اهداف اصلي اورژانس اجتماعي ممانعت از ارجاع افراد به دستگاههاي قضايي و زندان مي باشد، اظهار داشت: شانس استحکام خانواده و اصلاح فرد خاطي از سوي اورژانس اجتماعي بسيار بيشتر از اين است که او در بازداشتگاه و يا مراجع ديگر که خود مي تواند شرايط خلاف جديد را براي او فراهم کند، بازداشت شود.
وي در جمع مسوولان استان اصفهان درتالار اجتماعات استانداري افزود: در زمان حاضر آسيب هاي اجتماعي در جامعه ما تبديل به يک دغدغه شده است و با توجه به اينکه ميانگين زمان گفت وگوي همسران در خانواده “هشت دقيقه” برآورد شده ، نياز است براي حل مشکلات تمامي دستگاههاي اجتماعي فرهنگي مشارکت کنند.
موسوي با اشاره به اينکه مشاوره خانواده ها و کنترل پرونده هاي ارجاعي به مراجع قضايي از ديگر اهداف اين اورژانس مي باشد، گفت: اورژانس اجتماعي در 29 استان و مرکز کرج مشغول به فعاليت مي باشد که در آينده در استان اردبيل نيز راه اندازي مي شود.
مدير کل امور آسيب هاي اجتماعي سازمان بهزيستي کشور در مراسم واگذاري شش دستگاه خودرو اورژانس اجتماعي استان اصفهان نيز گفت: تا پايان سال براي سهولت و تسريع خدمات اورژانس اجتماعي، 100 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس اجتماعي کشور اضافه مي شود.
استاندار اصفهان نيز با اشاره به اينکه استان اصفهان در زمينه فعاليت هاي اورژانس اجتماعي استان نمونه شناخته شده است ، گفت: بايد خانواده ها، فرزندان خود را با آداب و معاشرت اسلامي در زمينه مراودات اجتماعي آشنا کنند.
“سيد مرتضي بختياري” افزود: اين موضوع علاوه بر اينکه آرامش رادر خانواده ها
نهادينه مي کند، موجب موفقيت هاي آنان بدون دغدغه هاي فکري مي شود.
درپايان اين سمينار شش دستگاه آمبولانس به اورژانس اجتماعي استان اصفهان تحويل داده شد.

 مديرکل امور آسيب هاي اجتماعي سازمان بهزيستي کشور گفت: افزايش مراجعه خانواده ها به اورژانس اجتماعي “123” در بخش مشاوره خانواده آمار طلاق در کشور را شش درصد کاهش داده است.

سيدحسن موسوي چلک روز دوشنبه در مراسم “طرح اورژانس اجتماعي” استان اصفهان افزود: اين کاهش آمار نشان مي دهد که نهادينه کردن وآشنايي خانواده ها با مشاوره مي تواند در حل و فصل و کنترل مداخلات خانوادگي که منجر به طلاق مي شود، تاثير داشته باشد.
وي بابيان اينکه اورژانس اجتماعي درچند سال اخير فعال شده، گفت: “کودک آزاري” ، “همسر آزاري” و “اختلافات خانوادگي” بيشترين موضوعاتي است که به اورژانس اجتماعي 123 گزارش مي شود.
موسوي، “شناسايي آسيب هاي اجتماعي”، “فضازدايي و پيشگيري از جرم”،”خدمات مشاوره دائمي به مردم”، “کسب گزارش هاي مردمي در موضوعات مختلف آسيب اجتماعي (زنان و کودکان خياباني)” را از ديگر وظايف اين اورژانس عنوان کرد.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار طلاقطلاقگزارش و آمار

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *