رفتن به نوشته‌ها

انتقاد از نبود متولي براي آموزش جنسي

وي افزود: متاسفانه به دليل شرايط خاص جامعه ما شهروندان قبل از ازدواج آموزش خاصي در زمينه بهداشت جنسي نمي‌‏بينند از سويي ديگر متولي خاص هم در اين زمينه وجود ندارد؛ اما اين طرح جسورانه که در اين سال ها با تشويق مسوولان سازمان ملي جوانان هم همراه بوده توانست مورد تشويق قرار بگيرد و تاثيرات خوبي را هم داشته باشد که ما انتظار داريم بعد از گذشت دو سال در سراسر کشور نيز به اجرا در بيايد تا آمار طلاق کاهش پيدا کند.

وي با مثبت ارزيابي کردن طرح شروع خوب گفت: با توجه به اينکه اطلاع رساني ضعيفي نيز داشتيم و صدا و سيما تيزرهاي تبليغاتي ما را پخش نکرد اما استقبال اين طرح به حدي بود که 99 درصد از شرکت از حضور در کلاس‌‏ها رضايت کامل داشتند. طرح خانواده خلاق با تکيه بر قوانين يونسکو و توجه به مسائل بومي، ارائه محصولات مختلف سخت افزاري و نرم افزاري در مورد سبک زندگي‌‏هاي ايده آل شهري، انتشار مجموعه کتاب هاي “زندگي خوب براي خانواده تهراني” از جمله موارد ديگري بود که سليماني در اين نشست به آن اشاره کرد.

مدير فرهنگي هنري منطقه هشت و مدير فرهنگسراي خانواده در ابتداي اين نشست خبري گفت:‌‏ با توجه به نامگذاري 25 ذي‌‏الحجه به نام روز مباهله و روز ملي خانواده از دو سال گذشته اين روز بهانه خوبي بود که در اين روز تاکيد بيشتري بر تحکيم بنيان خانواده داشته باشيم و از همه دعوت کنيم تا بيانيه و فارغ از هر گونه شعارپردازي حرف‌‏هاي خود را پيرامون خانه و خانواده بيان کنند.

وي افزود:‌ متاسفانه واژه خانواده در اين سال‌‏ها تبديل به شعار شده و ما در حالي از اين کمله صحبت مي‌‏کنيم که آمار طلاق در طول اين سال‌‏ها رشد چشمگيري داشته که اين مساله کار بسيار پيچيده و دشوار ساخته است.

سليماني با اشاره به کارگاه‌‏هايي که قرار است در طول هفته فرهنگي خانواده فرهنگسراي خانواده برگزار شود، گفت: سعي کرديم مجموعه‌‏‌‏اي از تجربيات سال‌‏هاي گذشته خود را در اين هفته جمع آوري کنيم بنابراين موضوعاتي را انتخاب کنيم براي اين کارگاه‌‏ها کرديم که علاوه بر حضور مشاوران خوب مباحثي که تاکنون از بازگويي آنها نيز پرهيز داشته‌‏‌‏ايم عنوان شود ضمن اين‌‏که تمام تلاش خود را انجام داده‌‏ايم که تمام فعاليت‌‏هاي ما بر طبق موازين شرعي و اسلامي باشد.

وي در بخش ديگري از صحبت‌‏هاي خود درباره فعاليت‌‏هاي فرهنگسراي خانواده نيز گفت: اين مجموعه در سال 74 تاسيس شد که بعد از چند سال و در سال 80 اداره آن به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران واگذار شد و با توجه به اين‌‏که آمار طلاق در منطقه هشت تهران بيشترين تعداد را داشته اين مجموعه به منظور ساماندهي و کاهش اين آسيب با نام فرهنگسراي خانواده کار خود را با محوريت سه بخش عمومي، هويتي و فرهنگي آغاز کرد.

وي در زمينه بخش عمومي خاطر نشان کرد: در اين بخش که عمده فعاليت‌‏هاي ما منطقه‌‏اي است تمام تلاش خود را انجام داده‌‏ايم تا مقوله بازي‌‏هاي خانوادگي را در اولويت‌‏هاي اين بخش قرار دهيم و با بازسازي ؟ معروف در جهت تحکيم بنيان خانواده گامهايي را برداريم.

مدير فرهنگسراي خانواده مهمترين بخش فعاليت اين فرهنگسرا را آموزش عنوان کرد و گفت: نبود آگاهي اغلب خانواده‌‏ها در جامعه جديد و معاصر از جمله مواردي است که ما به آن توجه ويژه‌‏اي داريم و سعي داريم تا با آموزش‌‏هاي لازم خانواده‌‏ها را به سمت يک خانواده پايدار هدايت کنيم. ضمن اين‌‏که تلاش داريم تا فارغ از جنبه‌‏هاي درماني آسيب‌‏هاي خانوادگي به پيشگيري نيز توجه داشته باشيم.

«مثلث سازي در خانواده»، ارتباط موثر با خانواده همسر، بهداشت جنسي و رواني، ‌‏آموزش قبل از ازدواج، بررسي نشريات خانواده، فراغت در خانواده، ازدواج، خانواده سنتي، خانواده مدرن، خط قرمزها و طلاق عاطفي عنوان کارگاه‌‏هايي است که در طول هفته فرهنگي خانواده از 25 آذرماه در فرهنگسراي خانواده برپا مي‌‏شود.

مدير فرهنگسراي خانواده با انتقاد از نبود متولي براي آموزش جنسي به جوانان، گفت: بسياري از جوانان توهم دانستن مسائل جنسي را دارند.به گزارش ايلنا، حامد سليماني با اشاره به آمار به دست آمده از طرح شروع خوب گفت: 71 درصد از افرادي که در طرح ما حضور داشتند قبل از حضور در اين کارگاه‌‏ها در زمينه مسائل مربوط به بهداشت جنسي مطالعه شخصي داشتند اما اطلاعات جنسي شرکت‌‏کنندگان و ميانگين پاسخگويان اين را نشان داد که اغلب آنها توهم دانستن دارند در حالي که اين آمار نشان داد ميزان اطلاعات اين افراد کمتر از متوسط است.

وي ادامه داد: از سال 85 طرحي را با عنوان «شروع خوب» را به عنوان تنها نهاد رسمي کشور با محوريت بحث آموزش بهداشت جنسي آغاز کرديم که بر اساس آن هفت هزار زوج تهراني تحت پوشش آموزش‌‏هاي ما قرار گرفتند به معناي دقيق‌‏تر در اين دوره‌‏ها هر زوج 24 ساعت تحت آموزش هاي ما قرار گرفتند که خوشبختانه نتايج خوبي هم داشت.
منتشر شده در بهداشت جسمی جنسی خانوادهبهداشت خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *