رفتن به نوشته‌ها

زندگي مجردي جوانان ، تمايل براي ازدواج را كاهش مي‌دهد

اين متخصص روانشناسي با طرح اين سوال كه آيا دور شدن از محيط خانواده‌ و زندگي مجردي مي‌تواند مشكلات جوانان را حل كند و مزايايي براي آنها به همراه داشته باشد ، پاسخ داد : اين سبك زندگي ممكن است فقط دايره روابط و رفتارهاي جوانان را افزايش دهد ، اما مشخص نيست كه جوانان از اين آزادي مي‌توانند در جهت رشد و تعالي خود استفاده كنند يا نه .

 

وي تصريح كرد : بسياري از اين جوانان كسب آرامش را دليل جدايي از خانواده‌ عنوان مي‌كنند ، در حالي كه اين سبك زندگي باعث ايجاد نگراني ، اضطراب و سلب آرامش مي‌شود ، چرا كه فرد مجبور است نگرانيهاي ناشي از جدايي و دور شدن از خانواده‌ را تحمل كند و براي كاهش ناراحتي‌هاي خود گاهي به رفتارهايي پناه مي‌برد كه مي‌تواند در آينده مشكل‌ساز شود .

 

 

دكتر قاسمي در پايان تصريح كرد : افزايش و تعميق ورحيه تجرد گرايانه و انزواي ناشي از زندگي مجردي ، تمايل جوانان به سمت تشكيل خانواده‌ و ازدواج و رسيدن به آرامش واقعي را كاهش مي‌دهد .

 

به اعتقاد يك روانشناس و عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي شهر كرد ، زندگي جوانان در خانه‌هاي مجردي باعث كاهش تمايل آنان به تشكيل خانواده‌ و ازدواج مي‌شود .

 

به گزارش ایونا ، دكتر محمد قاسمي ، درباره آثار گرايش برخي جوانان به جدايي از خانواده‌ و تشكيل زندگي مستقل مجردي ، يادآورشد : اگر در خانواده‌ بحث استقلال جوانان مطرح مي‌شود ، اين استقلال يافتن بايد منجر به تشكيل يك خانواده‌ جديد شود ، در غير اين صورت جوان در حالت بلاتكليفي و ناآرامي قرار مي‌گيرد .

 

 

وي افزود : به نظر مي‌رسد برخي جوانان براي فرار از مسووليت‌پذيري در محيط خانواده‌ و اثبات استقلال طلبي و بلوغ فكري و عقلي تصميم به ترك خانواده‌ و تهيه خانه مجردي مي‌گيرند .

منتشر شده در اخبار ازدواجاخبار مردان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *