رفتن به نوشته‌ها

نبايد براي گذر از بحران ازدواج به راه‌هاي ميانبر متوسل شد

 ترابي با بيان اينكه اولين ميل براي تشكيل خانواده ميلي جنسي است اظهار داشت : اين‌ها راه‌هاي ميانبر است و بايد اجازه داد جامعه مسير اصلي خود را طي كند . چرا كه امروزه شرايط جامعه تغيير كرده و به دليل ادامه تحصيل زنان و حضور آنها در جامعه ، بالا رفتن سن ازدواج طبيعي است . ولي مي‌توان براي تسهيل امر ازدواج ، با فرهنگ سازي سطح توقعات جامعه و نگرش آنها را در اين مقوله تغيير داد .

وي بهره گيري از برخي الگوها در اين حوزه را مفيد دانست و گفت : دولت و برخي مجموعه‌هاي مردمي بايد خانه‌هاي كوچكي را در اختيار جوانان قرار دهند كه آنها چند سال اول زندگي با اين حمايت در كنار هم زندگي كنند تا شرايط استقلال كامل فراهم شود . ولي نبايد بحران ازدواج را با اين طرح‌ها كه هنوز آسيب‌هاي آن مشخص نشده و فرهنگ‌سازي صورت نگرفته و تعريف درستي از آن به عمل نيامده، حل كرد .

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت : تشكيل خانواده و ازدواج با هم متفاوت است و براي گذر از بحران ازدواج نباد به راه‌هاي ميانبر متوسل شد .

به گزارش ایوناو به نقل از ستاد خبري بزرگداشت روز ملي ازدواج جوانان ، نصرالله ترابي افزود : تسهيل امر ازدواج با طرح تشكيل خانواده‌هاي نيمه مستقل حاصل نمي‌شود .
چرا كه اين طرح مشكلات خاص خود مانند فرزند‌آوري را دارد . از اين رو تسهيل امر ازدواج بايد از طريق تامين مسكن و شغل در جامعه صورت گيرد .

وي تصريح كرد : اگر بنا بر اين طرح ، خانواد‌ه‌ها دور از هم باشند و زندگي مشتركي تشكيل نشود ، پسر و دختر فقط از نظر شناسنامه‌اي زن و شوهر هستند . از اين رو بايد تمام امكانات دولت و جامعه براي حل مشكلات پيش روي ازدواج جوانان بسيج شود تا يك زوج با هم تشكيل خانواده دهند .

منتشر شده در توصیه هامشاوره خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *