رفتن به نوشته‌ها

رسانه هادرتقويت بنيان خانواده واردميدان شوند

 

وي با اشاره به سرمايه گذاري هر چه بيشتر براي حفاظت از حريم خانواده خاطر نشان کرد: مطبوعات و رسانه ها در اين مسير جايگاه ويژه اي دارند چرا که بيشتر فاز فکري جامعه از طريق آنها تنظيم مي شود .از اين رو دستگاههاي فرهنگي بخصوص رسانه ملي بايد در جهت ايجاد آمادگي ذهني جامعه براي درک نقش بنيادي وظريف خانواده گام بردارند چرا که خانواده به عنوان واحد اجتماعي معناي عميقي دارد .

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاکيد به اينکه بعضي از افراد تصور مي کنند تنها کار کردن در بيرون از منزل جزو فعاليت‌هاي معنادار محسوب مي شود خاطر نشان کرد: بايد شرايطي فراهم شود تا کاري که در خانه انجام مي‌شود هم‌شان فعاليت هاي اجتماعي محترم شناخته شود. بايد فعاليت هاي خانم خانه دار که بعنوان حاکم خانواده است همچون يک فعال اجتماعي به رسميت شناخته شود

وي با اشاره بر اينکه در حال حاضر عده اي حسرت مي خورند که يک کار جزئي در فعاليت هاي اجتماعي داشته باشد اما حاضر نيستند فعاليت هاي خانه را انجام دهند خاطر نشان کرد: بخش عمده اي از فعاليت رسانه بايد صرف شناسايي جايگاه خانواده و فعاليت هاي مرتبط با آن شود. همچنين مبلغان، مروجان و مصلحان اجتماعي هم بايد با اظهار نظرهايشان بر آن صحه بگذارند.

صفار هرندي با تاکيد بر اينکه صاحبنظران بايد موضع شجاعانه نسبت به جايگاه خانواده بگيرند خاطر نشان کرد: شکل گيري يک موج عمومي براي تاکيد بر تحکيم خانه و خانواده سبب مي شود که جايگاه خانواده بخوبي در ميان افراد جا بيفتد و اين شناخت جايگاه خود بخود نقش پذيري و مسئوليت پذيري براي وارد شدن به دوران متاهلي را فراهم خواهد کرد.

صفار هرندي در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار برنا ضمن اشاره به سرمايه گذاري هر چه بيشتر براي حفاظت از حريم خانواده خاطر نشان کرد: مطبوعات و رسانه ها در اين مسير جايگاه ويژه اي دارند چرا که بيشتر فاز فکري جامعه از طريق آنها تنظيم مي شود .از اين رو دستگاههاي فرهنگي بخصوص رسانه ملي بايد در جهت ايجاد آمادگي ذهني جامعه براي درک نقش بنيادي وظريف خانواده گام بردارد چرا که خانواده به عنوان واحد اجتماعي معناي عميقي دارد.
محمد حسين صفار هرندي”، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه همايش “مطلع عشق” در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار برنا گفت:امر مهم صيانت از خانواده و توجه به جايگاه آن وظيفه همه دلسوزان و صاحب نظران است که بايد در دستور کار قرار بگيرد.
منتشر شده در توصیه ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *