رفتن به نوشته‌ها

تجلیل احمدی نژاد از مروجان فرهنگ ازدواج

رئیس جمهور باردیگر با تاکید بر اهمیت تشکیل خانواده و پایداری آن از دیدگاه اسلام گفت : ارتباطات زن و شوهر اساس خانواده را تشکیل می دهد و اگر عشق و محبت و کرامت و احترام متقابل بین همسران حاکم باشد پایه خانواده و تربیت فرزندان آسیب نخواهد دید.آقای احمدی نژاد با اشاره به جوان بودن جامعه اسلامی ایران و حق پذیری نسل جوان ایرانی افزود : باید برای تقویت فرهنگ ازدواج و تشکیل و استحکام خانواده بیشتر کار کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: اگر خانواده کارکرد درست و جایگاه اصولی خود را داشته باشد بسیاری از مشکلات کنونی با کمترین هزینه قابل حل ریشه ای است .

رئیس جمهور ازکسانی که در مسیر برپایی خانواده تلاش می کنند به عنوان بهترین مصلحان نام برد و افزود : برخی فکر می کنند کارهای بزرگ و پرعنوان اصلاح گری است درحالی که وقتی یک خانواده برپا و پایدار می شود ویک انسان صالح از دل آن بیرون می آید ، می تواند در اصلاح امور سراسر جهان مؤثر باشد.

آقای احمدی نژاد باردیگر تشکیل خانواده را بهترین کار فرهنگی ، تربیتی و حتی اقتصادی خواند و گفت : خوشحالم که به واسطه فرهنگ غنی اسلام ناب ، مردم ایران در برابر مسائل اجتماعی احساس مسئولیت می کنند و کانون های مردمی برای تشویق ازدواج و تشکیل خانواده بسیار فعال است.

رئیس جمهور آموزش پیش از ازدواج را امری ضروری خواند و گفت : ما برای خانواده نهادی که به صورت مستقیم مسئولیت صیانت از خانواده را داشته باشد نداریم و کارها پراکنده انجام می شود.

آقای احمدی نژاد از علما ، اندیشمندان و نیکوکاران و مسئولان سازمان ملی جوانان خواست برنامه ای جامع برای فرهنگ سازی و آسیب شناسی ازدواج و برداشتن موانع موجود تدوین کنند.

رئیس جمهور پرداخت وام های دو و چهار میلیون تومانی به 1940 نفر از زوج های جوان را در صندوق مهر امام رضا ( ع ) ، خدمتی بزرگ در جهت تشکیل خانواده برشمرد و گفت : مسائل مادی مهم است اما توجه به اصل خانواده و کارکرد حقیقی آن بیشتر باید مد نظر قرار گیرد.

وی به خانواده ها توصیه کرد با توجه به صلاحیت ها و معیارهای ارزشی واخلاقی ازدواج فرزندان خود را آسان بگیرند.

رئیس سازمان ملی جوانان ایران هم گفت : ازدواج در ایران هشت درصد رشد داشته است .

حاج علی اکبری افزود : جهت گیری عمومی در ایران به سمت این اقدام خجسته است و این رشد ازدواج نشان می دهد که اقدمات فرهنگ سازی و اعطای تسهیلات به جوانان موثر بوده است .

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی ( ع ) و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ( روز ملی ازدواج جوانان ) دیروز – یکشنبه – هزاران دختر و پسر جوان درایران جشن ازدواج برگزار کردند.

255 زوج دانشجو هم روز یکشنبه بمناسبت سالروز ازدواج حضرت علی ( ع ) و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آغاز زندگی مشترک خود را در حرم مقدس امام رضا ( ع ) جشن گرفتند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در جشنواره ملی مطلع عشق در تهران به 34 برگزیده مروجان فرهنگ ازدواج و مشوقان و حامیان تشکیل خانواده لوح سپاس ، تندیس و کمک هزینه سفر عمره اهدا کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در این مراسم ، خانواده را اساسی ترین و موثرترین رکن جامعه خواند و گفت : همه موضوعات اجتماعی و ریشه همه خوبی ها یا بدیها در جامعه به خانواده برمی گردد .

وی تصریح کرد: انسان بصورت زوج آفریده شده است و بنابراین نمی تواند به تنهایی استعدادهای درونی اش را شکوفا کند .

منتشر شده در اخباراخبار ازدواجاخبار موسسه

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *