رفتن به نوشته‌ها

مدرك خواهي به غلط سد راه ازدواج شده

وي به بلوغ جنسي در سن پايين اشاره كرد و گفت: نيازهاي جنسي از سن پايين به وجود مي‌آيد. اما تحصيل چه زماني تمام مي‌شود؟ اگر متوسط تحصيل را مقطع كارشناسي بدانيم 22 سالگي به پايان مي‌رسد. چند سال است كه نياز جنسي وجود دارد؟ در اين چند سال مي‌خواهيم اين نياز را سركوب كنيم؟ بالاخره فشار مي‌آورد و جوان ما در كلاس درس نگاهش به جنس مخالف مي‌رود. همين مسئله آسيب جدي به عرصه علمي ما زد.
وي اظهار كرد: اين راهكار ازدواج بعد از تحصيل بدون شناخت به وجود آمد و در همان زمان عده ديگري، نبود تأمين مالي را بهانه‌اي براي تأخير ازدواج فرزندشان اعلام كردند و همين مسئله سبب شد زندگي ساده به سمت زندگي مرفه پيش رود. والدين فراموش كردند خودشان در زمان ازدواج چيزي نداشتند.
وي با بيان اينكه لذت زندگي در ارتقاي مرحله به مرحله است، گفت: متأسفانه جوانان ما در شروع ازدواج مي‌خواهند شرايطي بهتر از والدين خود داشته باشند. خانواده‌ها هم به صورت ناخودآگاه اين امر را در جوانان مي‌دهند و همين امر به صورت يك معضل نمايان شده است.

 يك كارشناس امور ازدواج و تشكيل خانواده گفت: روآوردن جوانان به ادامه تحصيل به غلط اين باور را به وجود آورد كه ابتدا تحصيلاتشان را به پايان برسانند و بعد ازدواج كنند و اجتماع و خانواده از مشوق‌هاي اصلي اين باور غلط بودند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ستاد خبري بزرگداشت روز ملي ازدواج جوانان طيبه حاجي محمد يزدي با بيان اين مطلب اظهار داشت: يكي از دلايل سخت شدن ازدواج در جامعه روآوردن به تحصيلات تكميلي بود. فضاي فرهنگي بعد از انقلاب به گونه‌اي شد كه همه به ادامه تحصيل روآورند و خانواده‌ها ازدواج دختر و پسرشان را با وجود هزينه‌هاي كم آن زمان به بعد از اتمام تحصيل موكول كردند.
حاجي محمد يزدي با بيان اينكه در زمان ازدواج تحصيل سخت تر مي‌شود اظهار كرد: با اين وجود ما به جاي اينكه آن كار زيباتر را به فرزندانمان آموزش دهيم تحصيل در كنار ازدواج، ازدواج را محدود كرديم. با گذشت زمان در باور افراد دروني شد كه بايد به يك تكامل در جنبه‌هاي مختلف زندگي برسند و بعد ازدواج كنند.

منتشر شده در اخبار ازدواجاخبار کودکان و جوانانازدواج

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *