رفتن به نوشته‌ها

افزايش موج ازدواج اجباري با ظاهري اختياري

وي درباره اهميت و جايگاه رسانه ملي در فرهنگ سازي ازدواج بين جوانان تصريح کرد: رسانه ملي در فرهنگ سازي نقش اول را دارد و هيچ چيز به اندازه آن تاثيرگذار نيست. اين كارشناس امور خانواده محور رسانه ملي را مسائل خانوادگي دانست که بيشتر به مبحث بعد از ازدواج پرداخته است و اندک برنامه‌هاي موجود هم زمان‌هاي کم بيننده پخش مي‌شود که عمدتا پسران جوان از آن بي بهره مي‌مانند.

بانکي‌پور وجود سوژه ازدواج در سريال و برنامه‌هاي خانوادگي را بيشتر جهت جذب مخاطب دانست تا الگودهي درست و ادامه داد: در هيچ فيلمي تا به حال جلسه خواستگاري با الگوي درست و اينكه چه نكاتي بايد در اين جلسه رعايت شود به مردم ارائه نشده است. عمده خواستگاري‌هايي كه وجود دارد يا جنبه فكاهي دارد يا اصلا وجود ندارد. بايد مشاوري وجود داشته باشد كه فيلم نامه و روند ساخت آن را از اين جهات كارشناسي و نظارت كند.

 

عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان ضمن ابراز تأسف از وقوع طلاق در بين زوج هاي جوان به دليل عدم آگاهي، ازدواج هاي اجباري در نسل جديد را بيش از نسل گذشته اعلام كرد.

 

به گزارش برنا، دكتر حسين بانكي پور با اشاره به اينكه ارتباط‌هاي قبل از ازدواج موجي در ازدواج‌هاي اجباري ايجاد كرده است، گفت: به عقيده من اين نسل بيشتر از گذشته ازدواج اجباري دارد اما اجبار بر اساس عواطف. رسانه ملي مي تواند در زمينه آگاهي دادن به جوانان براي جلوگيري از بوجود آمدن چنين فضايي، در دوران قبل و بعد از ازدواج بسيار تاثيرگذار عمل کند.

منتشر شده در اخبار ازدواجاخبار خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *