رفتن به نوشته‌ها

دعواى زوج ثروتمند براي 75 هزار تومان

پس از تولد فرزندمان احساس مى‌كردم خوشبختى‌ام كامل تر شده و خوشحال و مغرور از زندگى‌ام، از توفان حوادث غافل بودم. تا اين كه پدر شوهر ثروتمندم در يك سانحه رانندگى جان سپرد و ارثيه هنگفتى به همسرم رسيد. شوهر جوانم كه وارث چند ميليارد تومان دارايى پدرش شده بود، بشدت رفتارش تغيير كرد.
او به هر آن چه داشت قانع نبود. احساس مى‌كرد لياقت داشتن زندگى بهتر را دارد و از انتخاب من هم به عنوان همسرش و شريك زندگى دايمى خود ناراضى به نظر مى رسيد. در حالى كه من هم مانند او پولدار بوده و نيازى به ثروت او نداشتم. تا اين كه به خاطر غيبت‌هاى طولانى او به وى مشكوك شدم و سرانجام با شنود پنهانى مكالمات تلفنى اش به راز ازدواجش با زن ديگرى پى بردم.
اين زن ادامه داد: وقتى از خيانت شوهرم باخبر شدم، انتظار داشتم از خطايش شرم زده شود. اما شوهرم با جسارت خاصى در برابرم ايستاد و من و پسر چهارساله ام را بلاتكليف رها كرد و رفت. ماه‌ها از او هيچ خبرى نشد تا اين كه تصميم گرفتم از او انتقام بگيرم در نتيجه به عنوان ترك انفاق و ندادن نفقه از او به دادگاه شكايت كردم.
قاضى پرونده پس از ثبت اظهارات زن دستور داد، كارشناس رسمى دادگسترى با در نظر گرفتن شرايط زندگى زن و فرزند خردسالش نفقه آن دو را تعيين كند. در حالى كه نفقه ماهيانه زن و پسر چهار ساله‌اش 100 هزار تومان در نظر گرفته شده بود، زن به خاطر عدم پرداخت هزينه دادرسى به مبلغ 75 هزار تومان به دادگاه لايحه‌اى داد و در آن لايحه عنوان كرد كه قادر به پرداخت هزينه دادرسى نيست و اين پول را بايد همسرش پرداخت كند.
وى گفت: شوهرم داراى شغل پردرآمدى است. او ارثيه 300 ميليارد ريالى‌اش را نيز به صورت سپرده در بانك‌هاى مختلف قرار داده است.
خانه مسكونى‌اش هم حدود 500 ميليون تومان ارزش دارد. اما من در خانه پدرى كه به من به ارث رسيده‌است به همراه پسرخردسالم زندگى سختى دارم و نمى‌توانم هزينه دادرسى را بپردازم.
مرد پس از احضار به دادگاه و شنيدن اظهارات همسرش بشدت برآشفت و با عصبانيت گفت: او دروغ مى‌گويد. همسرم ميليون‌ها تومان پول نقد در چند بانك دارد و مقدار زيادى هم به صورت وام به مادر و برادرش پرداخته و هر ماه نيز درصدى به عنوان بهره از آنها دريافت مى‌كند. حال آنكه همسرم عامل ايجاد اختلاف‌هايمان بود. پس از آنكه سند سه دانگ خانه را به نامش منتقل كردم بشدت تغيير رفتار داد. بى‌توجهى‌هاى دايمى‌اش مرا از تلاش و تكاپو انداخت. وقتى ديدم كه با وجود ثروتمان احساس خوشبختى نمى‌كنم، تصميم گرفتم تا مشكلات روحى و كمبودهاى عاطفى‌ام را با ازدواج ديگرى جبران كنم. همسرم نيز براى انتقام همه اثاثيه با ارزش زندگى و جواهراتش را به خانه مادرش منتقل كرد. او با داشتن تحصيلات دانشگاهى حاضر نيست كار كند. قصد او فقط اخاذى از من است و فقط مى‌توانم طبق دستور دادگاه هر ماه نفقه‌اش را بپردازم. اما هزينه دادرسى را قبول ندارم و آن را بايد همسرم بپردازد.
قاضى دادگاه پس از تنظيم صورتجلسه دادگاه و شنيدن اظهارات زوج ميلياردر به خاطر آنكه پرداخت نفقه زن به عهده شوهرش بوده و در پى خوددارى مرد از انجام وظيفه اش، زن ناچار به ارائه دادخواست شده‌است، مرد را محكوم به پرداخت هزينه دادرسى و زن را معاف از تأمين اين هزينه كرد. با اعتراض شوهر به رأى دادگاه، پرونده براى رسيدگى مجدد به شعبه (42) دادگاه تجديدنظر استان تهران ارسال شد.

هيئت قضايى دادگاه نيز پس از بررسى نهايى ضمن محكوميت شوهر به پرداخت نفقه، وى را محكوم به پرداخت هزينه دادرسى نيز كرد.

جدال زوج ميلياردر بر سر پرداخت هزينه 75 هزار تومانى دادرسى، تشكيل يك پرونده در دادگاه خانواده تهران را به دنبال داشت.

به گزارش فارس، زن 30 ساله‌اى با مراجعه به دادگاه خانواده تهران خواستار محكوميت همسرش به پرداخت نفقه شد.
اين زن وقتى در برابر قاضى پرونده ايستاد درباره خواسته‌اش گفت: 6 سال قبل، پس از پايان دوران تحصيل در دانشگاه به عقد يكى از خواستگارانم درآمدم. همسرم فرزند يك مرد ثروتمند و مردى فعال و پرتحرك بود. او به خاطر تخصص در زمينه كامپيوتر در يك شركت كار مى‌كرد و درآمد بسيار خوبى هم داشت….>>>

منتشر شده در اخبار حقوقی خانوادهاخبار خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *