رفتن به نوشته‌ها

تاثيرات مخرب ازدواج ناموفق بر سلامتي زوجين

  همچنين مشخص شده است که بحث ها و مشاجره هاي دائمي در خانواده مي تواند منجر به بيماري هاي ديگري ، از فشار خون بالا گرفته تا افسردگي مزمن شود . هم اکنون تحقيقات مشخص کرده است که در زنان و مرداني که از زندگي مشترک خود راضي هستند و احساس خوشبختي مي کنند ، بازسازي ارگان هاي بدن با سرعت فوق العاده بيشتري صورت مي گيرد . براي نمونه التيام زخم در اين زوج ها بسيار سريع تر از حالت عادي در ديگران است .

 

نتيجه گيري دانشمندان ، نظريه متخصصان را تاييد نمود . دانشمندان پوست تعدادي از داوطلبين را زخم کردند . هر جفت از داوطلبين اين آزمايش را دوبار انجام دادند : يک بار در هنگام دعوا و مشاجره و بار ديگر در يک دوره آرام از زندگي مشترک خود . نتيجه آزمايش مذکور کاملا مشخص نمود که زوج ها در زمان دعوا و قهر به زماني دو برابر زمان خوشبختي و آرامش براي بهبود زخم خود احتياج داشتند .

 

به عقيده دانشمندان دليل اين امر واضح است . ارگان هاي بدون در زمان استرس ، در مقايسه با زمان هاي عادي ، پروتئين کمتري به خون تزريق مي کنند و مشخص است که اين امر در روند التيام زخم اثر گذار خواهد بود همچنين نتايج بررسي ها و تحقيقات حاکي از آن است که در هنگام قهر و دعوا بين زوجين ، ايمني و دفاع بدن آنها به ميزان قابل توجهي کاهش مي يابد .

دانشمندان دانشگاه اوهايو در ايالات متحده آمريکا اعلام کردند که يک ازدواج ناموفق به معناي واقعي کلمه براي سلامتي خطرناک است .

به گزارش ایونا ، آن ها براي رسيدن به اين نتيجه يک سري تحقيقات کامل را روي 42 خانواده از سنين 22 تا 77 سال انجام دادند .

 

دانشمندان مدتها قبل اعلام کرده اند که شرايط نامناسب در زندگي خانوادگي ، بدترين عامل براي ابتلا به بيماري هاي قلبي در انسان محسوب مي شود و ممکن است او را به بيماري هاي مختلف قلبي ، از نارسايي هاي قلبي گرفته تا انفاکتوس مبتلا سازد .

منتشر شده در اخبار ازدواجاخبار بهداشت خانوادهاخبار خانوادهبهداشت جسمی جنسی خانوادهبهداشت روحی و روانی خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *