رفتن به نوشته‌ها

طرح ازدواج‌هاي نيمه‌مستقل، راهكار كمي يا كيفي؟

وي با اشاره به نحوهانجام اين گونه ازدواج‌ها ، اظهار كرد : در اين ازدواج‌ها ، جوانان پس ازانتخاب همسر و جاري شدن عقد بين آن‌ها ، از سوي خانواده‌هاي خود مورد حمايتقرار مي‌گيرند و اين حمايت دو تا سه ساله و عهده‌دار شدن مسووليت‌هايقانوني مرد در برابر همسر عقدي خود، فرصت و امكانات لازم براي استقلالكامل زن و شوهر را از خانواده‌ فراهم خواهد كرد.

وفاداري پسر و تحمل‌پذيري دختر لازمه موفقيت ازدواج‌هاي نيمه‌مستقل است.

معاون فرهنگي اجتماعيسازمان ملي جوانان افزود : اجراي موفق اين طرح در كنار حمايت والدين وخانواده‌ها ، وفاداري و مسووليت‌پذيري پسرها و تحمل‌پذيري دخترها رامي‌طلبد.

وي در پاسخ به سواليدرباره عوارض و تبعات خانوادگي و اجتماعي ناشي از موفق نبودن اين طرح،اظهار كرد : به هر حال اين طرح يكسري مشكلات هم دارد و در حالي كه يك طرحايده‌آل براي حل معضل جوانان وجود ندارد ، اين طرح با توجه به مقتضياتجامعه امروز طراحي و ارائه شده است.

وي افزود : در تماميازدواج‌ها ، نمي‌توان ازدواج‌هاي نيمه‌مستقل را اجرايي كرد ، چرا كهازدواج‌هاي نيمه‌مستقل براي زوج‌هاي مسووليت‌پذير توصيه مي‌شود.

عصارنيا در پايان دربارهطرح‌هاي جايگزين ازدواج‌هاي نيمه مستقل، يادآورشد : آخر حرف ، ازدواج نكردناست . برخي صاحب‌نظران پيشنهاد‌ مي‌كنند كه در اين وضعيت، جوانان ازدواجنكنند .

معاون فرهنگي اجتماعي سازمان ملي جوانان ، انجام ازدواج به صورت نيمه‌مستقل را فقط براي زوج‌هاي مسووليت‌پذير توصيه كرد.

به گزارش ایونا ، دكترعليرضا عصارنيا در گفت‌وگو با خبرنگاران ، درباره طرح ازدواج‌هاي نيمه‌مستقل كه به تازگي از سوي سازمان مليجوانان به عنوان راهكار حل معضل ازدواج در كشور ارائه شده است ، گفت : اينطرح ، طرح جديدي نيست ، بلكه به صورت يك فرهنگ بومي در برخي از استان‌ها ومناطق كشور در حال اجراست ، اما در شهرهاي بزرگ كه بيشتر از ساير نقاط ،نيازمند اجراي چنين طرح‌هايي هستند ، شكل‌گيري چنين خانواده‌هايي كمتر صورتمي‌گيرد.

منتشر شده در اخبار ازدواجاخبار خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *