رفتن به نوشته‌ها

40 درصد افراد 50سال به بالا اختلال جنسي دارند

پويان، علل هورموني را از ديگر عوامل اختلالات جنسي ذکر کرد و گفت: اشکال در بيضه برخي ازمردان ( تستوسترون) و اشکال در غده هيپوتالاموس و هيپوفيز که در قائد مغز واقع شده از ديگر عوامل بروز اختلالات جنسي در مردان است.
وي ، مصرف داروهاي مختلف از جمله اعصاب را در بروز اختلالات جنسي موثر دانست و گفت: اشکالات عصبي مثل تصادفات نيز باعث صدمات مغزي و نخاعي در فرد مي شود که اين مساله در کنار علت هاي رواني ديگر، در اختلالات جنسي افراد موثر است.
دکتر پويان، انجام حرکات ورزشي و تغذيه مناسب را مهمترين عوامل جلوگيري از بروز اختلالات جنسي ذکرکرد و گفت: ورزش باعث خون رساني به اعضاي مختلف بدن انسان مي شود و اين حرکات انسان را لاغر مي کند و افراد لاغر نيز کمتر دچار اختلالات جنسي مي شوند.
وي، دوري جستن از مصرف چربي ها و شيريني جات و عدم مصرف دخانيات، را مورد تاکيد قرارداد و گفت: داشتن آرامش و روان سالم که براثر ارتباطات فرد با جامعه و ارتباط سالم و آرام در خانواده، اجتماع و محل کار حاصل مي شود، از جمله راه هاي پيشگيري از بروز اختلالات جنسي در افراد است.
دکتيرپويان با اشاره به اينکه فرد با انجام آزمايشات هورموني و خوني يا بيوشيميايي مي تواند، علل اختلالات جنسي خود را دريابد، افزود:درمان دارويي، استفاده از داروهاي مناسب مثل ويتامين و سيلوانا فيل و تادالافيل نيز براي رفع اختلالات جنسي موثر است.
وي درباره اختلالات جنسي در زنان گفت: اختلالات جنسي در زنان بيشتر ريشه هاي رواني دارد.
دکتر پويان همچنين گفت: مردم شهرهاي بزرگ نسبت به شهرهاي کوچک و روستاها داراي اختلالات جنسي بيشتري بوده و شلوغي و آلودگي هوا اختلالات جنسي افراد را افزايش مي دهد.
دکتر “مهرداد افتخار” عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران نيز به عنوان يکي ديگر از سخنران اين همايش، علل جسمي را از عمده ترين عوامل اختلالات جنسي ذکر کرد و گفت: فشار خون بالا، ديابت، بيماري قلبي، مصرف سيگار و مصرف داروها از ديگر عوامل اختلالات جنسي در افراد است.
دکتر افتخار، اضطراب را در اختلالات جنسي موثر دانست وگفت: فرد در عين رابطه جنسي دائم نعوظ خود را چک مي کند که اين موضوع به بروز اختلالات جنسي فرد کمک مي کند.
دکتر “کيوان راد خواه” از سخنران ديگر اين همايش نيز گفت: اختلالات جنسي يکي از شايع ترين مشکلات خانواده ها است و باتوجه به اينکه خيلي از افراد اين مشکل را دارند اين همايش براي ماماها برگزار شده است.
وي افزود: مراجعه کنندگان معمولا براي رفع مشکل خود به ماماها مراجعه مي کنند و آن ها مشاوران خوبي براي راهنماي بيماران يادشده هستند.
وي درباره آمار شمار مبتلايان به اختلال جنسي در کشور گفت: آمارهاي موجود معمولا به استناد آمارهاي خارج از کشور استخراج شده و اکنون آمار مستندي دراين خصوص وجود ندارد.
وي درعين حال گفت: 35درصد افراد بالاي 50سال معمولا داراي اختلالات جنسي هستند اما نمي توان گفت که آن ها داراي ناتواني کامل جنسي هستند. تحقيقات نشان مي دهد که هرچه سن افراد بيشتر شود اختلالات جنسي در آن ها افزايش مي يابد.
دراين همايش يک روزه دکتر محمدرضا نوروزي، دکتر شهريار کهن زاد، دکتر عفت السادات مرقاتي، دکتر مريم امامي، معصومه ابراهيمي تواني، بهزاد قرباني و دکتر مريم امامي در جلسات پرسش و پاسخ به سئوالات حاضران در باره اختلالات جنسي پاسخ دادند.

يک عضو هيات علمي دانشگاه تهران روز چهارشنبه در همايش يک روزه اختلالات عملکرد جنسي در مردان و زنان، گفت:حدود 30 تا 40 درصد مردان بين 50 تا60سال، اختلالات جنسي دارند.

دکتر “اميد پويان” درجمع صدها نفراز کارشناسان مامايي در سالن اجتماعات شهيد غرضي بيمارستان ميلاد تهران، افزود: حدود 45 درصد افراد بالاي 60 سال کشور نيز دچار ناتواني جنسي هستند.
وي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در باره علت بروز اختلالات جنسي در مردان،گفت: مشکل عروقي از مهمترين عوامل اختلالات جنسي در افراد محسوب مي شود که اين مشکل مي تواند در بيماران ديابتي بروز کند.
وي افزود: مصرف مواد مخدر(معتادها)، افراد سيگاري و افراد چاق نيز در معرض ابتلا به اختلالات جنسي قرار دارند و آن ها براي جلوگيري از بروز اين عوارض بايد اين عادت ها را ترک کنند.

منتشر شده در آمار و گزارشبهداشت جسمی جنسی خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *