رفتن به نوشته‌ها

پوشيده بودن زنان، مردان را به ازدواج تشويق مي‏کند

کلانتري افزود: زماني نظرات و طرح‌ها از اجرايي لازم برخوردار است که رسانه ملي بتواند با تبليغات گسترده و آموزش کافي به نهادينه‌سازي فرهنگ عفاف و حجاب بپردازد و با صرف وقت و هزينه کافي براي طرح‌هاي فرهنگي، جامعه را به يک جامعه متعالي و پاک نزديک کند.
وي در ادامه با بيان اين‌که خداوند بالاترين مدافع حقوق زن است، اظهار داشت: خداوند در زن گوهر و جمال به وديعه گذاشته و او را موجودي عفيف خلق کرده است.
کلانتري تکريم از افرادي که حدود حجاب و عفت را رعايت مي‌کنند، ضروري دانست و افزود: اين امر در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب مفيد است. همچنين بايد آگاه بود جرياناتي هستند که مي‌خواهند با بي‌هويت کردن زنان، کشور ما را به سمت پوچي، تخريب و الگوبرداري از فرهنگ غرب بكشاند.
وي در ادامه به کتاب تاريخ تمدن اسلام و غرب از دکتر «گوستا بلوبون»، جامعه‌شناس معروف فرانسوي اشاره کرد و گفت: گوستا بلوبون در کتاب خود اين گونه نوشته است: اروپايي‌ها رفتار بزرگوارانه با زن را از مسلمين آموخته‌اند، پس نتيجه مي‌گيريم سرچشمه تحول حقوق زنان در اروپا، مسلمين بوده‌اند.
کلانتري عفاف را عامل اصلي افزايش ازدواج و کاهش طلاق در جامعه دانست و گفت: هنوز در کشورهاي شرقي به علت رعايت پوشش و داشتن محجوبيت، اخلاق و عفت از جايگاه و ارزش برخوردار است، اما متأسفانه از راه‌هاي گوناگون که مهمترين آن، جنگ رسانه‌هاي غربي براي تزلزل اين اعتقاد است، ميزان طلاق در اين جوامع در حال افزايش است.
وي درباره لباس ملي گفت: لباس ملي متعالي‌تر از لباس محلي صرف خواهد بود. مگر اين که لباس محلي با ضوابط همراه باشد که هم شرع و هم عرف آن را بپسندد.
وي درباره رنگ لباس افزود: در قوانين شرعي، رنگ معيني براي پوشش وضع نشده و بيشتر وقار و حجاب مدنظر است.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره «نور» گفت: برگزاري اين گونه جشنواره‌ها در عرصه رسانه، حرکت در فرهنگ‌سازي حجاب و عفاف به شکل‌هاي گوناگون است که مسئولان بايد در اين برنامه‌ها با ارايه راهکارهاي مناسب به ترويج فرهنگ اصيل ايراني و مذهبي بنا بر سياست درست آن اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتني است، اختتاميه نخستين جشنواره بين‌المللي توليدات رسانه‌اي عفاف و حجاب (نور) نهم آبان ماه در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي سازمان صدا و سيما برگزار خواهد شد.

چون حجاب مورد توجه مرد است و براي او جذابيت دارد، از اين رو عاملي براي ترغيب مردان به ازدواج است.

الياس کلانتري، در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبري نخستين جشنواره بين‌المللي نور گفت: در جامعه كنوني، برخي افراد به علت ناآگاهي به ترويج بدحجابي مي‌پردازند، در حالي که اين عامل خود به تنهايي باعث از بين رفتن ارزش و بهاي زن در نگاه مردان مي‌شود. از اين رو، رسانه مي‌تواند با دادن آموزش در بيدار کردن اذهان عمومي تأثيرگذار باشد.
وي فعاليت کارشناسان مذهبي با رسانه در بحث تحکيم و گسترش عفاف و حجاب را امري ضروري دانست و افزود: بحث عفاف و حجاب از جمله مباحث مهم در اسلام است که کارشناسان بايد آن را از جهات گوناگون فقهي، جامعه‌شناسي، روانشناسي و اخلاقي بررسي كرده و با تشکيل سمينارها، همايش‌ها و جشنواره‌هايي به اين موضوع توجه کنند.
منتشر شده در اخبار مردانخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *