رفتن به نوشته‌ها

عفاف زنان به قيمت اسارت !

وي همچنين افزود: زني كه در پي عفاف است، نبايد پول بپردازد تا چشم خود و اطراف آن را آرايش كند تا بدين شكل به بازار برود و در ديدگان جوانان قرار بگيرد، زيرا چنين كاري فاجعه به بار مي‌آورد؛ به ويژه اين كه گاهي اين زنان در حالي كه به همراه همسرانشان هستند، چنين آرايشي كرده‌اند.

شيخ محمد هبدان در ادامه با انتقاد از حجاب و نقاب موجود در بازارهاي عربستان گفت: اولا بهتر است مردان، زنان خود را به پوشيدن عبا به جاي مانتو ملزم كنند و دوم اين كه به نظر من، نقاب موجود در بازارها كه دو چشم زن را نمايان مي‌كند و او را زيبا نشان مي‌دهد، جايز نيست، بلكه نقاب شرعي آن است كه إبن عباس (از صحابه) هنگام خواندن آيه حجاب، آن را نشان مي‌داد، به گونه‌اي كه تمام صورت و يك چشم خود را پوشاند و تنها يك چشم ديده مي‌شد.

او گفت: ما نيز به خواهران گرامي خود مي‌گوييم اگر مي‌خواهند نقاب بپوشند، بهتر است اين گونه باشد. آيا ايجاد فتنه توسط دختران كار درستي است؟ اين در حالي است كه جوانان ازدواج نكرده ما سرشار از شهوت هستند و با نگاه‌هاي خود فتنه ايجاد كرده و به گناه مي‌افتند. خواهران بايد بدانند كه هر فتنه‌اي كه پديد آيد، آنها مسئولند و بايد مسئوليت آن را بر عهده بگيرند.

وي در پايان افزود: گاه برخي حوادث و ارتباطات با نگاه در حالي ميان دختران و پسران نامحرم در بازار ايجاد مي‌شود كه آنان با خانواده و محارم خود هستند، پس فرض كنيد اگر آنان با محارم نباشند، چه خواهد شد و چه اتفاقي خواهد افتاد!

شيخ «محمد هبدان»، از چهره‌هاي ديني نسبتا سرشناس وهابيت در عربستان سعودي، آخرين نظرات و ديدگاه‌هاي خود درباره حجاب و برخي ديگر مسائل مربوط به زنان را چنين بيان كرده است.

به گزارش شيعه آنلاين، شيخ محمد هبدان در اظهارات خود، نخست نسبت به خروج زنان از خانه و رفتن به بازار بدون فردي از محارم خود، هشدار داد و گفت: بهتر است براي دور ماندن از گناه و فتنه، زنان و دختران با يكي از محارم خود مانند شوهر، پدر، برادر و غيره از خانه بيرون روند، مگر در حالت بسيار ضروري و فوق‌العاده كه نياز باشد.

شيخ هبدان در ادامه افزود: زني كه به دنبال عفاف است، با ظاهري بدحجاب و آرايش كرده به بازار نمي‌رود، زيرا اين كار مردان را به فتنه مي‌اندازد.

منتشر شده در اخبار زنانزنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *