رفتن به نوشته‌ها

نيجر خطرناك‌ترين كشور جهان براي بارداري

به گفته اين سازمان خونريزي مهم‌ترين عامل اين‌گونه مرگ و ميرها در آفريقا و آسياست و يك مورد از هر 3 مورد مرگ را شامل مي‌شود. عفونت،‌ اختلالات فشار خون،‌ پيچيدگي‌هاي سقط جنين و ايدز از جمله عوامل ديگر هستند.
به گزارش يونيسف، خطر مرگ در اثر بارداري در كشورهاي در حال توسعه يك نفر در هر 70 نفر است كه اين ميزان در كشورهاي صنعتي يك نفر در هر 8 هزار نفر است.
خطرناك‌ترين كشور دنيا براي زايمان نيجر است كه خطر مرگ در اثر بارداري يا زايمان يك نفر در هر 7 نفر است. اين ميزان در سيرالئون يك نفر در هر 8 نفر است.

كشورهايي مانند سريلانكا و موزامبيك هم در كاهش ميزان مرگ و مير موفق بوده‌اند.

صندوق كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف) اعلام كرد كه هنوز هم سالانه بيش از نيم ميليون نفر از زنان جهان در اثر بارداري يا زايمان جان خود را از دست مي‌دهند و نيجر خطرناك‌ترين كشور دنيا براي بارداري و زايمان است.

به گزارش فارس به نقل از رويترز از ژنو، يونيسف اعلام كرد كه به رغم پيشرفت‌هاي تقريبي به ويژه درآسيا اما مرگ و مير ناشي از بارداري و زايمان به دليل نبود منابع مالي و اراده سياسي كافي، هنوز هم تقريباً ثابت است.
بيش از 99 درصد 536 هزار مرگ و مير ناشي از بارداري و زايمان در جهان در سال 2005 در كشورهاي در حال توسعه رخ داده است كه نيمي از آن در صحراي آفريقا بوده است.
اين سازمان يكي از مشكلات اساسي را نبود متخصصين مامايي در اين مناطق دانسته و اعلام كرده كه اكثر مرگ‌ها ناشي از خونريزي بعد از زايمان بوده است. حدود 50 ميليون زايمان يا حدود 4 مورد از هر 10 مورد زايمان در جهان در حال توسعه بدون حضور نيرو‌هاي آموزش ديده و متخصص صورت مي‌گيرد.

منتشر شده در خواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *