رفتن به نوشته‌ها

قبل از طلاق به اين توصيه ها توجه كنيد


1-
ممكن است شما كه قصد جدايي از همسرتان را داريد، براي اين كه همسر خودرا مقصر نشان دهيد و دلسوزي و حمايت دوستان و فاميل را به خود جلب كنيد،در مورد همسر خود نزد آنان بدگويي كنيد. ممكن است در اين ميان عده‌ايفرصت‌طلب و دشمن دوست‌نما بخواهند از اين فرصت استفاده كنند و بدي‌هايهمسر شما را از آنچه كه هست بزرگتر جلوه دهند كه اين باعث مي‌شود شمابيشتر از همسر خود بيزار شويد و فرار كنيد.

2- اگر احساس كرديد كه همسرتان پشيمان شده او را مجبور نكنيد كه در مقابلآشنايان و دوستان اعتراف كند كه اشتباه كرده چون ممكن است از فكر زندگيمجدد با شما منصرف شود و از روي لجبازي براي طلاق پافشاري كند .

3- ممكن است شما به خاطر وضعيت ناراحت‌كننده‌اي كه به خاطر درخواست طلاقبرايتان ايجاد شده، خيلي پريشان و ناراحت شويد. اين وضعيت ممكن است شما رانسبت به كارهاي ضروري و شخصي روزمره بي‌‌تفاوت و بي‌‌علاقه كند. مثلا ممكناست ميل به غذا خوردن را از دست بدهيد و آنقدر گرسنگي را تحمل كنيد كهدچار ضعف شويد و چون عقل سالم در بدن سالم است وقتي ضعف و گرسنگي غلبهكرد، ديگر فكرتان درست كار نمي‌‌كند و در نتيجه نمي‌‌توانيد براي جدايي ازهمسرتان، تصميم درست و خردمندانه‌اي بگيرند.

4- بعضي از زوجين – شايد شما هم جزو اين دسته باشيد – براي رهايي از  استرس  و ناراحتي به خاطر طلاق، بدون تجويز پزشك از داروهاي خواب‌آور ومسكن استفاده مي‌كنند كه اين داروها مسلما اثر سوء بر جسم و اعصاب آنهاخواهد داشت .

5- حتي ممكن است برخي از شما به جاي صحبت با افراد متخصص، آگاه و دلسوز درمورد جدايي از همسر، ارتباط خود را با دوستان و آشنايان كاهش دهيد يا حتيقطع كنيد. اين انزوا و گوشه‌گيري به جاي اين كه به شما احساس آرامش بدهد،بيشتر شما را آشفته و مضطرب خواهد كرد چون وقتي انسان در شرايط دشوار واسترس‌زا  قرار مي‌گيرد، رفت و آمد با كساني كه دوستشان دارد و يا قابلاعتماد هستند، مي‌تواند باعث احساس امنيت و آرامش شود .

6- معمولا زن و شوهري كه قصد جدايي از يكديگر را دارند بارها و به طورمكرر با يكديگر جر و بحث كرده‌اند و يا بارها دعوا و با يكديگر قهركرده‌اند و چون بعد از هر دعوا يا قهر و آشتي نتوانسته‌اند يك راه حلمناسب براي مشكل‌شان پيدا كنند، فكر مي‌كنند كه زندگي مشترك غيرممكن وبي‌‌فايده است.

در صورتي كه چنين افرادي بايد هميشه به ياد داشته باشند كههمه دعواها و قهرها لزوما منجر به طلاق نمي‌‌شود. چه بسا ممكن است اگر بايك فرد باتجربه و متخصص در اين مورد صحبت كنند، مشكلات شان رفع شود و ازدرخواست طلاق پشيمان شوند .

اگر براي جدايي ازهمسرتان ، تشكيل پرونده داده‌ايد ، بايد مواظب باشيد و طوري برخورد كنيد كهوضعيت آشفته خود را از آنچه كه هست بدتر نكنيد .

شايد فرصتي پيش بيايد كهخود شما بتوانيد از تقاضاي طلاق  صرف‌نظر كنيد .

 در اين ميان، چيزهايي كهممكن است در نظر شما بي‌‌اهميت جلوه كند، ارزش زيادي پيدا مي‌كند و حتيممكن است در زندگي مشترك شما سرنوشت‌ساز باشد…..>>>

منتشر شده در اخبار طلاقتوصیه هاطلاقمشاوره خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *