رفتن به نوشته‌ها

رقص 60 هزار دختر براي ازدواج با پادشاه

 نکته قابل توجه اينست که اين مراسم از مراسم فرهنگي و ملي سوايزلند به شمار مي رود. برخي منابع محلي پيش بيني کرده اند به رغم اينکه مراسم امسال نيز با شکوه برگزار شده اما “مسواتي سوم” پادشاه سوايزلند امسال کسي را براي همسري انتخاب نکند .

اين مراسم در حالي برگزار مي شود که به دليل آتش سوزي مهيبي که در جنگل نزديک کاخ پادشاهي در منطقه “لودزيدزني” در 25 کيلومتري “مباباني” پايتخت اين کشور برافروخته شده، دود و گرد و غبار همه جا را فرا گرفته است .

گفته مي‌شود مراسم امسال با شکوه‌تر از سال‌هاي گذشته برگزار مي‌شود زيرا علاوه بر اينکه چهلمين سالگرد تولد پادشاه است، چهلمين سالگرد استقلال اين کشور از استعمار انگليس نيز به شمار مي رود .

ناگفته نماند پادشاه سوايزلند هر ساله به دليل هزينه کردن حدود 13 ميليون دلار براي برگزاري اين مراسم، مورد انتقاد افراد و گروه‌هاي داخلي و خارجي قرار مي‌گيرد به ويژه اينکه اين کشور کوچک از فقيرترين کشورهاي جهان به شمار مي رود .

سوايزلند حدود يک ميليون نفر جمعيت دارد و داراي بيشترين مبتلايان به بيماري ايدز در جهان است به طوريکه نيمي از زنان 25 تا 29 ساله اين کشور به اين بيماري مبتلا هستند .

 

دهها هزار دختر سوايزلندي به صورت نيمه عريان در مکاني که تعيين شده گرد هم آمده‌اند تا پادشاه کشورشان از ميان آنان يک دختر را به عنوان چهاردهمين همسر خود براي ازدواج انتخاب نمايد .

 

به گزارش ایونا، گفته مي شود تعداد اين دختران که هر کدام عصايي کوچک نيز براي رقصيدن در دست دارند به 60 هزار نفر مي رسد .

 قابل ذکر است چنين مراسمي هر سال در سوايزلند برگزار مي‌شود به طوريکه سال گذشته حدود 40 هزار دختر جوان در آن مراسم شرکت کردند .

در همين راستا هفته گذشته بيش از هزاران سوايزلندي که به HIV مبتلا هستند در اعتراض به برگزاري اين مراسم و نيز اعتراض به سفر هشت تن از همسران پادشاه به همراه فرزندان و خدمتکارانشان به دبي براي خريد لوازم مورد نياز اين جشن، تظاهرات کردند .

""

منتشر شده در اخباراخبار ازدواجخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *