رفتن به نوشته‌ها

ماليات بر مهريه


رئيس قوه قضائيه با تأكيد بر اينكه اين لايحه با مشاركت نمايندگان فراكسيون زنان مجلس و با حضور ساير كارشناسان در جلسات متعدد بررسي، تدوين و سپس به دولت ارسال شده‌ است، افزود: بايد با نگاه كارشناسي دقيق و به دور از هيجانات كاذب، نسبت به تبيين و ارائه ويژگي‌هاي بسيار مثبت اين لايحه كه موجب تحكيم مباني خانواده‌ها مي‌شود اقدام و اين وظيفه‌اي است كه از كارشناسان بي‌طرف انتظار مي‌‌رود تا به خوبي بتوانند نكات مثبتي را كه در اين لايحه ديده ‌شده ‌است به افكار عمومي منعكس كنند .

هاشمي شاهرودي سپس با برشمردن برخي نكات مثبت اين لايحه افزود: در اين لايحه سعي شده‌ است با تخصصي‌ شدن دادگاه‌هاي خانواده، حضور قاضي زن و الزام مشاوره‌هاي حقوقي نسبت به حفظ حقوق زنان و خانواده‌ها اقدام شود .

رئيس قوه قضائيه تأكيد كرد: در اين لايحه بحث داوري، صلح و سازش كه مورد نظر شرع مقدس اسلام است مورد تأكيد قرار گرفته ‌است و داوري در بحث طلاق با استفاده از مشاوران خانواده ديده‌ شده ‌است .

هاشمي شاهرودي توجه به مشكلات مربوط به كودكان را از ديگر ويژگي‌هاي اين لايحه برشمرد و افزود: علاوه‌ بر توجه به موضوع كودكان در اين لايحه موضوع تعدد قضات نيز موجب تحكيم مباني خانواده خواهد شد .

رئيس قوه قضائيه به دو ماده مورد بحث در اين لايحه كه از سوي دولت اضافه شده‌ اشاره كرد و گفت: بحث ماليات بر مهريه كه به اين لايحه اضافه ‌شده‌ است به نظر اينجانب ضرورتي نداشته و بيشتر به ضرر زنان است .

هاشمي شاهرودي با اشاره به ماده 23 اين لايحه گفت: اين ماده نيز موجب جنجال شده‌ است و با توجه به اينكه در اين لايحه كار تخصصي مناسب و زيادي ديده ‌شده ‌است به نظر مي‌رسد كه اين لايحه قابل اصلاح است و بايد در شرايطي آرام و به دور از هياهو به آن پرداخته شود تا نكات و ويژگي‌هاي مثبتي كه در لايحه هست به چشم بيايد و جامعه از آن مطلع شود .  

رئيس قوه قضائيه در ابتداي اين جلسه حلول ماه مبارك رمضان را تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد همگان بتوانند در اين ماه از فيوضات و عنايات الهي بهره‌مند شوند .

رئيس قوه قضائيه:
پيشنهاد دولت درباره ماليات بر مهريه به ضرر زنان است

 

هاشمي شاهرودي با اشاره به دو ماده مورد بحث در لايحه خانواده كه از سوي دولت اضافه شده‌، گفت: ماليات بر مهريه كه به اين لايحه اضافه ‌شده‌ بيشتر به ضرر زنان است و ماده 23 نيز موجب جنجال شده است .

 

به گزارش ایونا به نقل از روابط عمومي قوه قضائيه، سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با تبيين ويژگي‌هاي لايحه حمايت از خانواده و با اشاره به اينكه اصل اين لايحه بسيار خوب است، گفت: مسائل بسيار مهم مربوط به تحكيم و حفظ حقوق خانواده در اين لايحه ديده شده ‌است كه متأسفانه به دليل جنجال اساس آن زير سئوال برده ‌شده‌ است .

 

منتشر شده در اخباراخبار مهریه

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *