رفتن به نوشته‌ها

انتقاد آيت‌الله اميني از مواد 23 و 25 لايحه حمايت خانواده

اميني ادامه داد: امروز تجديد فراش مردان اين باور را در زنان ايجاد کرده که پس از اختيار کردن زن دوم ، همسر اول را رها و مشکلات بيشتري برايشان فراهم مي‌سازند. اين بدبيني نه تنها در بانواني که مرد آنها تجديد فراش نکرده ، بلکه در دختراني که در شرف ازدواج هستند ايجاد شده و مشکلاتي را بر سرراه ازدواج آنان فراهم آورده است .

وي خواستار تجديد نظر نمايندگان مجلس در تصويب اين ماده و اصلاح آن شد و گفت: خانواده‌هاي ما به اندازه کافي نزاع خانوادگي دارند، شما آن را بيش از اين زياد نکنيد .

اميني همچنين از ماده 25 اين لايحه در مورد ماليات گرفتن از مهريه‌هاي غيرمتعارف انتقاد کرد و گفت: ظاهرا هدف از طرح اين ماده جلوگيري از چشم و هم‌چشمي و به مزايده گذاشتن مهريه بوده است، غافل از اين که اين ماده جلوي ازدياد مهريه را نمي‌گيرد .

وي افزود: همان‌طور که بارها گفته شده است، راهکار اين مساله فرهنگ‌سازي و ايجاد اعتماد بين زن و مرد است .

به گزارش ایونا ، آيت‌الله ابراهيم اميني، با لازم و مناسب توصيف کردن تدوين لايحه حمايت خانواده بر ضرورت تفکر و بررسي کارشناسانه آن نيز تاکيد کرد و گفت: مواد 23 و 25 لايحه مذکور بايد مورد تجديد نظر قرار گيرد .

 

خطيب موقت جمعه قم، در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه، افزود: هم اکنون نهاد خانواده در ايران و جهان با مشکلات فراواني روبروست كه حل آنها به کار جدي نياز دارد .

اميني خاطرنشان کرد : اين لايحه بايد بتواند مشکلات خانواده‌ها را رفع كند .

وي در ادامه بر ضرورت تفکر و بررسي کارشناسانه و دقيق اين لايحه در مجلس تاکيد کرد و گفت: از مجلس هشتم انتظار مي‌رود در تصويب اين لايحه عجله نکند و تامل بيشتري بر روي مواد آن داشته باشد .

وي مواد 23 و 25 اين لايحه را از نقاط ضعف آن دانست و گفت: ماده 23 اين لايحه، اختيارکردن همسر دوم را منوط به احراز توانايي مرد و تعهد اجراي عدالت بين همسران به اجازه دادگاه مي‌داند كه تصويب آن به مشکل بدبيني زنان و دختران دامن خواهد زد .

""

منتشر شده در اخبار حقوقی خانوادهاخبار خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *